معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه مسجد می تواند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی محور باشد، گفت: هشصد نقطه کشور نماز جمعه برگزارمیشود ورسالت اصلی امام جمعه پشتیبانی و دفاع جدی از انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رضوانی نسب امروز، ۳ آذرماه در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان رودسر، نماز جمعه را سنگر دانست و اظهار کرد: امام جمعه فرماندهی قرارگاه بزرگ فرهنگی شهرستان را عهده دار است.

وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن، افزود: امام جمعه باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را در دستور کار قرار دهد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از تدوین نظام مسائل در شهرها و شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تدوین نظام مسائل را به صورت سالانه در دستور کار داریم و لذا باید نظام مسائل شهرستان رودسر نیز تنظیم و تدوین شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب خواستار همکاری و همراهی مدیران شهرستانی با امام جمعه شد و بیان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت مسجد می‌توان کارهای زیادی را انجام داد.

وی نماز جمعه را یک محور دانست که همه گرد آن جمع می شوند و خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، امام جمعه فقط امامِ روز جمعه نیست و در همه روزهای هفته این فضا وجود دارد.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مسجد را رکن جامعه دانست و متذکر شد: اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) در بدو ورود به مدینه ساختن مسجد بود تا محور امور جامعه اسلامی قرار گیرد. امروز باید آموزش و پرورش را به مسجد پیوند بزنیم تا مسجد را به عنوان محور اصلی محله معرفی کنیم و جریان قرارگاه بزرگ فرهنگی نماز جمعه را راه بیاندازیم.

وی مسجد را بهترین قرارگاه اجتماعی برای مشکلات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: امروز مشکلات جوانان در فضای مجازی کم نیست و با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و عفاف و حجاب نیازمند ورود جدی است لذا برنامه سه ساله به صورت شهر به شهر تهیه شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان اینکه مسجد می تواند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی محور باشد، گفت: رسالت اصلی امام جمعه پشتیبانی و دفاع جدی از انقلاب و نظام است.

محمد حیدری، فرماندار شهرستان رودسر نیز، با اشاره به اهمیت نماز جمعه و ماموریت های خطیب جمعه، عنوان کرد: مدیران شهرستانی نهایت تعامل و همکاری و همراهی را با ائمه جمعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به موضوع نماز جمعه و اهمیت آن پرداخته است، عنوان کرد: همه مسلمانان بر این امر مکلف شده اند و نسبت به اجتماع هفتگی وظیفه دارند تا ضمن شست و شوی قلبی، تلطیف روانی را رقم بزنند.

فرماندار رودسر با اشاره به اهمیت نمازهای جماعت یومیه در کنار نماز جمعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمازهای جماعت در مساجد ضرورت دارند و دهیاران و شهرداران و بخشداران باید اهتمام لازم را در برگزاری سه وعده نماز در مساجد داشته باشند.

حیدری از امام جمعه خواست از تریبون نماز جمعه تذکرات لازم را به خواص و عوام بدهد و گفت: مسئولان در دولت مردمی و انقلابی فاصله ای با مردم ندارند و شبانه روز در خدمت مردم هستند.

وی از مدیران خواست نقدهای ائمه جمعه را بپذیرند و یادآور شد: در شهرستان رودسر جلسات ماهانه با حضور ائمه جمعه برگزار می شود و اقدام به سیاستگذاری های فرهنگی و اجتماعی می کنیم.

فرماندار رودسر به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در ساختار نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در شهرها و بخش ها برگزار شود و علاوه بر مناسبت ها، درباره مسائل زیربنایی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و راهکارهای رفع و دفع بحران ها تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم ابراهیمی به عنوان امام جمعه رودسر معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی تقدیر به عمل آمد.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =