دولت ترکیه پیش بینی کرده است زلزله 7.2 ریشتری ظهر دیروز در شرق این کشور هم مرز با ایران، تلفات بالایی داشته باشد.

شهرهای مختلف استان وان در شرق ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد، بر اثر این زمین‌لرزه که شدیدترین زلزله در 30 سال اخیر در این منطقه بوده است، به شدت آسیب دیده‌اند.

خبرگزاری آناتولیای ترکیه گزارش داده است که نیروهای امداد در حال جستجو در ویرانه‌های ساختمانی هفت طبقه در شهر وان هستند تا افرادی را که تصور می‌شود در آوار گرفتار شده‌اند، نجات دهند.

همچنین گزارش شده است که به فرودگاه شهر وان هم آسیب زیادی وارد شده است که این امر کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

شهردار منطقه Ercis که یکی از مناطق زلزله‌زده است به شبکه NTV اعلام کرده این منطقه به طور جدی نیازمند کمک‌های اضطراری است.

زلزله ترکیه در استان های آذربایجان غربی و شرقی هم احساس شد. مسوولان محلی شهر چالدران از تخریب 50 درصدی 40 خانه خبر داده اند.

4747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    5 2
    ضمن اظهار تاسف از این واقعه و تسلیت به بازماندگان ، و ذکر این نکته که بعد از وقوع اینگونه حوادث ، معمولا هشدارها به مردم در مورد ساخت و ساز بناها شروع میشود ولی باز طبق عادت مالوف بعد از چند ماهی همه چیز فراموش میشود و روز از نو و روزی از نو . آن تعداد از ساختمانهای بیشماری که در طی چندین سال گذشته و اکثرا بدون رعایت قوانین و آیین نامه های مهندسی و بدون مجری ذیصلاح ساخته شده اند هیچ ، ولی لااقل به فکر نسل آینده و کودکانمان باشیم و ساخت بناها و ساختمانهایی که از این به بعد ساخته میشوند را به دست افراد ذیصلاح و باتجربه سپرده و مسئولین هم نظارتها را بیشتر کرده تا بتوانیم در برابر زلزله حداقل خسارتها را داشته باشیم .
  • مدیا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    3 2
    خیلی ناراحت شدم امیدوارم همه دست به دست هم بدن وکمک کنن
  • امیر کریمی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    4 1
    خیلی متاسف شدم امیدوارم همه کمک کنن به آسیب دیده ها..............
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    4 2
    فقط ميتوان گفت: انشاالله كه خداوند به بازماندگان اي حادثه صبر جميل عنايت فرمايد و ما هم در حد توان مي توانيم به آنها ياري برسانيم تا حداقل از نظر مالي و اقتصادي در اين اوضاع فشار كمتري را تحمل كنند.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    ببینید که کشورهای عقب مانده چطور به عقب ماندگی خود دامن میزنند. از هر 100 ساختمانی که در همین روزها مجوز پایان کار میگیرند، 95 تای آن استاندارهای زلزله و آتش سوزی را ندارند. کافی است یک زلزله شدید در تهران بیاید، شهر تهران چنان ویران خواهد شد که 20 سال دیگر نیز از دنیا عقب خواهد افتاد.
  • سونیاوپریا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    2 0
    الان ساعت 12 شبه و تقریبا 20 دقیقه پیش زلزله باز رخ دادامروز دومین زلزله هست که رخ میده وهمه تواضطرابن از همتون فقط دعا میخواییم{چالدران}