در کالیفرنیا، ‌2 میلیون ماهی متنوع در شیشه‌های الکل غوطه‌ور هستند. بسیاری از آن‌ها هنوز ناشناخته‌اند و در هیچ طبقه‌ای قرار نگرفته‌اند. روی این مجموعه از تاریخ دریایی زمین، هیچ قیمتی نمی‌توان گذاشت.

بهنوش خرم‌روز: در موسسه اقیانوس‌نگاری اسکریپز در کالیفرنیا، مجموعه‌ای شامل 2 میلیون ماهی نگهداری می‌شوند که بسیاری از آن‌ها را فقط در همین موسسه می‌توان یافت. فیل هاستینگز،‌ زیست‌شناس دریایی، ‌کسی است که از این مجموعه نگهداری می‌کند. وی سال‌ها است که به طبقه‌بندی، شناسایی، نگهداری و مطالعه ماهی‌هایی که درون الکل نگهداری می‌شوند مشغول است.

اولین گونه‌های این مجموعه در حدود سال 1875 توسط یک ماهیگیر گرفته شده‌اند. اما تا دهه 1940، مجموعه گسترشی نداشت. حالا این مجموعه نمونه‌هایی از سراسر جهان دارد و به زودی 27 هزار ماهی دیگر به مجموعه اضافه می‌شوند که تا به حال طبقه‌بندی نشده‌اند. این مجموعه بی‌نظیر، بخشی از تاریخ دریایی زمین را در خود دارد و به گفته هاستینگز، نمی‌توان هیچ قیمتی برای آن متصور شد.

به گزارش وایرد،‌ چندی پیش، دانشجوی سابق زیست دریایی و عکاس فعلی، مارک تیول، موفق شده از این مجموعه عکاسی کند. برگزیده‌ای از این عکس‌ها را می‌توانید در گزارش امروز خبرآنلاین تماشا کنید.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی سجادی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    1 0
    شگفت انگیز!