حالا دانشجویان فنی و حرفه ای منتظرند ببینند آیا با پیگیریهای مجلس سرانجام میتوانند روی صندلیهای کلاسهایی که ازش محروم شده‌اند بنشینند یا نه.

اگرچه بالاخره پس از بحث و جدلهای فراوان، هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش توانست از زیر بار استیضاح شانه خالی کند و تا سه ماه دیگر که نمایندگان تصمیم بگیرند دوباره او را فرا بخوانند یا نه، میتواند نفس راحتی بکشد، اما موضوع بی توجهی به مصوبه مجلس درمورد فنی و حرفه ای ها به فراموشی سپرده نشده و دانشجویان فنی و حرفه ای به عنوان کسانی که بخشی از استیضاح حاجی بابایی مربوط به آنها میشد میتوانند تا حدودی خیالشان راحت باشد که آبها از آسیاب نیفتاده و مشکلاتشان به  فراموشی سپرده نشده و مجلسیها در حال پیگیری حقشان هستند.

همانطور که در گزارش های پیشین اشاره شده بود، 40 هزار داوطلب متقاضی ورود به آموزشکده های فنی و حرفه ای، به خاطر اقدام وزارت اموزش و پرورش در نادیده گرفتن مصوبات مجلس و اختصاص تمامی سهمیه این آموزشکده ها به فرهنگیان این فرصت خود را از دست دادند و با وجود پیگیری های فراوان و نامه نگاری های صورت گرفته هنوز به جایی نرسیده اند. این دانشجویان حتی طی شکواییه ای عنوان کرده بودند: "... زمانی که به وزارت آموزش و پرورش رفته بودیم، به طور اتفاقی جناب آقای وزیر را رو به روی در آسانسور ملاقات کردیم و با اصرار و تقاضای فراوان موفق به صحبت با ایشان شدیم. جناب وزیر پس از این که متوجه شدند ما از طرف پذیرفته شدگان کنکور کاردانی به کارشناسی آمدیم، به شدت عصبانی شدند و به ما گفتند چرا شما مرا تحت فشار گذاشته اید. ایشان همچنان متذکر شدند که من به شما مدرک کارشناسی نمی دهم و اگر می خواهید شما را به چهارمحال و بختیاری می فرستم و در آنجا هم ترمی دو میلیون تومان از شما خواهم گرفت!"

هرچند به گفته این دانشجویان سرانجام پیگیریهای شان به اینجا رسیده که توانسته اند از مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری، نامه ای را در نیمه شهریورماه دریافت کنند که در آن به وزیر آموزش و پرورش تکلیف شده بود ماده واحده مجلس درباره پذیرش دانشجویان غیر سهمیه ای، اجرا و نتیجه اقدامات به نهاد ریاست جمهوری، اعلام شود، ولی باز هم شاهد اقدامی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکل نشدند.

در همین ارتباط نورالله حیدری دستنایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیروز از این خبر داد که در جلسه این کمیسیون، وضعیت پذیرش دانشجو در آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و عدم برآورده شدن انتظارات دانشجویان مجدداً بررسی خواهد شد.

به گزارش فارس، حیدری دستنایی با اشاره به دستور کار جلسات هفته جاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه، وضعیت پذیرش دانشجو در آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش که دو هفته پیش به‌ صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته بود، مجدداً بررسی می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: دلیل استمرار بررسی این موضوع در کمیسیون آموزش این است که بر خلاف قانون، انتظار دانشجویان در این رابطه محقق نشده و علی‌رغم اعلام پذیرش 35 هزار دانشجو در این آموزشکده‌ها در روزهای آینده، ظاهراً ظرفیت پذیرش آنها نسبت به سال‌های گذشته به ‌میزان یک‌ سوم کاهش یافته است؛ همچنین در جریان پذیرش دانشجویان عمدتاً آنها را به‌ سمت مراکز غیردولتی هدایت کرده‌اند.

حالا دانشجویان فنی و حرفه ای منتظرند ببینند آیا با پیگیریهای مجلس سرانجام میتوانند روی صندلیهای کلاسهایی که ازش محروم شده‌اند بنشینند یا نه.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =