کره‌شمالی در یک رژه بسیار بزرگ در پیونگ‌یانگ، قدرت نظامی و جانشین رهبر این کشور را به نمایش گذاشت.

کره‌شمالی امروز (یکشنبه) در یک رژه بسیار بزرگ در پیونگ‌یانگ، قدرت نظامی و جانشین رهبر این کشور را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ تصاویر تلویزیونی نشان داد،‌ این رژه نظامی که یکی از بزرگترین موارد پس از سال‌ها بود، در حضور کیم جونگ ایل، رهبر مریض احوال کره شمالی و کیم جونگ اون پسر جوان و جانشین احتمالی وی برگزار شد.

کشور فقیر اما هسته‌ای کره شمالی ظاهرا این مراسم را به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کشور برگزار کرد، اما به نظر می‌رسید این رژه نمایشی برای شروع روند جانشینی باشد.

این رژه دو هفته پس از اینکه به کیم جونگ اون عنوان ژنرال چهار ستاره و همچنین دو پست بسیار مهم حزبی داده شد، برگزار گردید.

تلویزیون کره شمالی کیم جونگ اون که حدودا ‌‌٢٧ ساله است را در حالیکه در چند قدمی پدرش در کنار سایر مقامات ایستاده بود و سربازان رژه می‌رفتند و کامیون‌ها، موشک و سایر تسلیحات را حمل می‌کردند نشان داد.

شبکه بی.بی.سی اعلام کرد، این اولین باری بود که خبرگزاری‌های خارجی اجازه پخش مستقیم این رویداد را از میدان بزرگ پیونگ یانگ یافتند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد:‌ این رژه که بسیار با شکوه برگزار شد، شامل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش ‌٢/١ میلیون نفری کره شمالی و همچنین نیروهای امنیت داخلی بود.

کیم جونگ ایل در حالیکه لباس معمول خاکی رنگ خود را پوشیده بود به همراه پسرش از این رژه سان دید و هر از گاهی دست راست خود را به نشانه احترام برای آنها بلند می‌کرد.

خیل عظمیی از مردم نیز در حالیکه پلاکاردهایی تحت عناوین "حزب کارگر جمهوری دموکراتیک خلق کره"‌ و "شصت و پنجمین سالگرد"‌ در دست داشتند نیز به تصویر کشیده شدند.

کیم جونگ اون که تحصیل کرده سوئیس است برای جهان خارج مرموز باقی مانده است.

تا اواخر سپتامبر نه نام وی و نه عکسی از او هرگز توسط رسانه‌های دولتی منتشر نشده بود.


روز جمعه یانگ هیونگ سوپ‌،‌ یک مقام ارشد کره شمالی رسما طرح انتقال قدرت را تایید کرد و در مصاحبه‌ای با شبکه خبری آسوشیتدپرس اظهار کرد:‌ مردم کره شمالی افتخار خدمت به کیم جونگ اون‌، ژنرال جوان این کشور را دارند.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد:‌ نیمه شب شنبه کیم جونگ اون به همراه مقامات عالی رتبه حزب و ارتش و همچنین پدرش از آرامگاه و جسد مومیایی شده کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی دیدن کرد.

در همین حال، پلیس کره جنوبی اعلام کرد، جسد مردی که تا پیش از فرار از کره شمالی در سال ‌‌١٩٩٧ به رهبر کنونی این کشور تدریس می‌کرد در خانه‌اش در سئول پیدا شد.

آنها هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مرگ هوانگ جانگ یوپ ‌‌٨٧ ساله ارائه نکردند.

خبرها حاکی از آن است که احتمالا جانگ یوپ دچار حمله قبلی شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =