محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما در پی حمایت صنفی اعضای جامعه اصناف سینمایی نامه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای این متن آمده است: «سپاس خدای را که در میان همکاران هنرمند و منزلت‌شناسی حیات مدیریتی خود را سپری می‌کنم که هر کدامشان باعث سربلندی کشورمان هستند.»

در ادامه این متن آمده: «بدون شک حمایت روشن و منزلت‌مدار شما کار را برای من و مدیران بعدی خانه​مان دشوار کرد. بی​شک هر کس که علاقه​ای ولو اندک به سینمای ایران داشته باشد از این همه صداقت و حمیت صنفی به وجد می​آید؛ من نیز به درگاه خداوند متعال برای اعطای امکان شایستگی به خودم برای صداقت خدمت و برای پیوستگی پیروزی سینمای ارزشمدار ایران اسلامی دعا می​کنم.»

متن سپاس​نامه چنین ادامه یافته: «ذات کار و فعالیت صنفی سینما در شناخت، دسته‌بندی و الویت​گذاری نیازها و خواسته​های فعالان عرصه سینماست و پس از آن تدوین برنامه و پیگیری و پایمردی برای اجرای آنهاست. نیازها و درخواست​هایی که از حداقل تامین رفاه اجتماعی چون بیمه بیکاری و از کار‌افتادگی (مصرح در میثاق ملی و قوانین موضوعه کشوری)  آغاز و با تامین مولفه​های امنیت شغلی پیوستگی و تا ضرورت مشارکت موثر در تدوین آیین‌نامه​ها،‌ مقررات و لوایح و طرح​هایی که به فعالیت سینمایی مربوط می​شود، گسترش می​یابد.»

عسگرپور خطاب به همکاران خود نوشته: «همکاران ارجمندم، آنچه در طی این دو سال و اندی بر عهده هیئت مدیره خانه نهاده بودید با همفکری و هم‌اندیشی، مدون و مستند شد. اندکی از آن به نتیجه رسید و انبوهی از آن علیرغم پیگیری​های مستند از مسئولان دولتی و عمومی برجای ماند.  برخی مسئولان با این توهم که همه آنچه را که سینمای ایران می​خواهد، می​دانند خود را مستغنی از مشورت با صنف قلمداد می​کنند و خواسته​ها و مطالبات صنفی را به جبران سوء تدبیر و بی​کفایتی​شان، سیاسی تلقی می​کنند. این جاست که باید با هوشیاری نقادانه بکوشیم تا با گفتار و رفتارمان خدای ناکرده به بدخواهان پراکنده در کمین سینمای انسانی و ارزشمدار ایران بهانه​ای ندهیم.»

در پایان این متن آمده: «سینمای ارزشمدار ایران برخاسته و برآمده از اصول چهارگانه جمهوری اسلامی یعنی: استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است. به خود و همگان از جمله مسئولان دولتی و عمومی که به وکالت مسئولیت تدبیر جامعه را برعهده دارند سفارش می​کنم که مشورت روشمند در اموری را که به معیشت و آینده شاغلان یک حرفه سرو کار دارد سرلوحه مشی و منش​شان قرار دهیم. همکاران گرانسنگ؛ بار دیگر حمیت صنفی و شهامت پایمردی در حمایت از کیان صنفی‌تان را می​ستایم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =