محمد علی‌آبادی

پهلو به پهلوی علی سعیدلو پیش می رود. لحظه ای پس از سوت پایان بازی ایران و برزیل ، محمد علی آبادی در کنار رئیس سازمان ورزش حاضر و در حالی که سفیر ایران در امارات همراهی شان می کرد تا از ورزشگاه خارج شوند ، به دعوت خبرآنلاین برای گفت و گویی اختصاصی پاسخ مثبت داد. گفت و گویی درباره فوتبال ، گوانگ ژو و البته رابطه با رئیس سازمان ورزش. آن هم درحالی که کاروان ایران کمتر از یک ماه دیگر به مسابقات اعزام می شود.

*بازی چطور بود آقای علی آبادی؟

به هر حال بازی با برزیل بود و یک مصاف جدی و دشوار. فکر می کنم تیم ما با اینکه سه گل خورد ، بازی خوبی را انجام داد.

*البته نتیجه خیلی با شرایط بازی همخوانی نداشت.

تیم ما از نظر شرایط آب و هوای هم برای بازی در ابوظبی کار سختی را داشت. به هر حال بچه های مان از ارتفاع 1300 متری تهران به سطح آب های آزاد آمده بودند و دیدید هوا هم خیلی گرم بود این روی کیفیت بازی تیم اثر می گذارد. همان طور که روی کیفیت برزیل هم ممکن بود موثر باشد. با این وجود تیمی که مقابل ما بازی می کرد برزیل بود ، یکی از بهترین تیم های دنیا. فکر می کنم اگر بچه های ما کمی در دفاع تیمی دقت بیشتری می کردند ، اختلاف مان 3 گل نمی شد.

*یا شاید اگر گلی که زدیم و داور آفساید گرفت...

دقیقا به نظرم آن گل مشکلی نداشت. یا حتی در نیمه دوم هم تیم ملی دو یا سه موقعیت مناسب را برای گلزنی داشت. فکر می کنم حداقل زدن یک گل به برزیل حق مان بود و ما می توانستیم دروازه برزیل را باز کنیم. این بازی یک محک عالی برای تیم ملی بود . امیدوارم با این بازی روند تیم ملی در جام ملتها هم موفق باشد و آنجا هم تیم ملی به نتیجه دلخواهش برسد.

*قبل از جام ملتها ، تیم ملی امید مان به بازی های آسیای گوانگ ژو اعزام می شود. تیمی که در آخرین اعزام خارجی اش به ویتنام خیلی موفق نبود.

من معتقدم در فوتبال پتانسیل خوبی برای قهرمانی داریم. حالا شاید روی یک اتفاق ، یک بازی را از دست داده باشیم اما از نظر بازیکن و مربی ، تیم امید ما تیم خوبی است و می تواند قهرمان بازی های گوانگ ژو باشد.

*دیگر تقریبا فاصله زیادی به شروع بازی ها نداریم . همه چیز آماده اعزام تیم ها شده؟

شرایط کاروان اعزامی در رشته های مختلف خوب است و مشکل خاصی نداریم. ان‌شاالله می توانیم انتظار داشته باشیم که در گوانگ ژو نتایج شایسته ای کسب کنیم.

*میزبانی چین و تلاش این تیم برای جذب همه مدال های طلا به نفع ایران می شود یا ضرر ما؟

راستش چین در رشته ها و اوزانی که ما شانس قطعی کسب مدال داریم از حریفان مان نیست. با این وجود آنها تدارک وسیعی دیده اند تا با کاروانی بزرگ از سقف 200 مدال عبور کنند و این اختلاف مدال یک پوئن بزرگ برای کاروانی مثل ماست که مطمئنم چینی ها نمی توانند مدال هایش را بدست آورند.

*و با این شرایط ما می توانیم رتبه چهارم بازی های آسیایی را کسب کنیم؟

نمی توانم در این باره پیش بینی کنم. ما تلاش مان را می کنیم و ورزشکاران مان زحمت زیادی می کشند که بهترین نتایج را بدست بیاورند.

*وعده 20 مدال طلا برای کاروان ایران محقق می شود؟

گفتم که نمی خواهم درباره تعداد مدال ها حرفی بزنم یا پیش بینی کنم اما امیدوارم بیشترین مدال طلای ممکن را بدست آورده و در جایگاهی مناسب در جدول نهایی بازی ها قرار بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =