۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲

قیمت طلا همچنان رو به افزایش است.

مهشید مشکوری: « قیمت طلا همچنان رو به افزایش است. » در حالی که اغلب کارشناسان، افزایش ارزش طلا را در بازارها برای ماه های آینده پیش بینی کرده بودند این فلز ارزشمند در پنج شنبه به رقم 1.35 دلار در هر انس رسید. این موضوع به گونه ای بود که حتی ویتنام اعلام کرد در صورت افزایش همچنان قیمت طلا باید اجازه واردات آن را صادر کنند.

این سومین رکورد متوالی افزایش قیمت طلا در چند ماه اخیر می باشد که کم کم در حال تبدیل به یک معضل و آشفتگی در بازار جهانی شده است. این در حالی است که به اعتقاد گروهی از کارشناسان در سنگاپور بازار طلا در آسیا با وجود افزایش قیمت بی رونق دنبال می شود و سایه کساد همچنان بر روی آن ادامه دارد و توجه مردم را به خود جلب کرده است.

اگرچه برخی کشورها به بهانه ثبات، کاهش قیمت صادرات طلا را پیشنهاد داده اند اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که در دوره قبل به پیش نهاد ویتنام وآزادی صادرات این فلز با افزایش قیمت 20 دلاری مواجه شد. بر همین اساس با مطرح شدن صادرات کارشناسان این بار افزایش 30 دلاری را تخمین زده اند .از این رو یک سری افراد سود جوبه به دنبال خرید و فروش طلا و نقره اند تا سودی به دست آورند و همین امر باعث نابسامانی و افزایش قیمت خواهد شد.

از طرفی این ضعف دلار به افزایش قیمت طلا بیشتر دامن زده و به موجب این امر در طی ماه گذشته 8 درصد افزایش قیمت داشته است. بر همین اساس سرمایه گذاران با نشان دادن تمایل خود به شمش از آن به عنوان یک جانشین در تجارت خود استفاده می کنند.

به گزارش خبر گزاری ها بسیاری از کارمندان خصوصی در ماه گذشته شغل های خود را رها نموده و به انگیزه حمایت از بهبود وضعیت اقتصادی خواهان اقدام به انجام مشاغلی دیگر هستند.

علاوه بر طلا، نقره نیز رکورد سی ساله خود را در این مدت شکانده است و به قیمت 23.39 دلار درهر انس رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =