روز جمعه، چین دومین کاوشگر خود را به ماه فرستاد تا طی 6 ماه سطح آن را بررسی کند. اما شب گذشته قطعات برجامانده از راکت پرتاب این کاوشگر در یکی از روستاهای چین سقوط کرد و باعث وحشت مردم شد.

بهنوش خرم‌روز: تا به حال مسئولین چین به طور خاص برای خطری که با فرستادن راکت فضایی خود به فضا، ‌برای دیگران ایجاد کرده‌اند،‌ چندان متاسف به نظر نرسیده‌اند. اما با اتفاقی که دیشب افتاد، شاید یکی از این مسئولین به زودی ناچار شود بیانیه‌ای با این مضمون منتشر کند که «معذرت می‌خواهیم! ما تقریبا روستای شما را با قطعات غول‌پیکر راکت استفاده شده خودمان بمباران کردیم».

دیشب قطعات راکت فضایی چین در این کشور سقوط کرد

به گزارش پاپ‌ساینس، دیشب ساکنین دو روستای مجزا در جیانکسی چین با صدای مهیبی از خواب پریدند. آن‌ها اول تصور کردند که زلزله شده، اما بررسی‌ها نشان داد که قطعات غول‌پیکری از آسمان در روستای آن‌ها فرود آمده است.

دیشب قطعات راکت فضایی چین در این کشور سقوط کرد

این قطعات در حقیقت قطعات به جای مانده از راکتی است که برای پرتاب کاوشگر قمری چین با نام Chang'e II مورد استفاده قرار گرفته بود. این کاوشگر روز جمعه به سمت ماه پرتاب شد تا ماموریت خود را به انجام برساند.

دیشب قطعات راکت فضایی چین در این کشور سقوط کرد

خوشبختانه قطعات به جای مانده از راکت در زمین‌های روستایی فرود آمده‌اند و هیچ خسارت جانی یا مالی بر جا نگذاشته‌اند، اما کسی نمی‌تواند پیش بینی کند که اگر در یکی از مناطق پرجمعیت و پرتراکم چین، که تعدادشان کم هم نیست، سقوط کرده بودند، چه عواقبی به دنبال داشت. البته این که این قطعات به این شکل به زمین برگردند و با سطح زمین برخورد کنند جز برنامه چین نبود.

دیشب قطعات راکت فضایی چین در این کشور سقوط کرد

با این حال، به نظر می‌رسد که ماموریت کاوشگر Chang'e II دارد به خوبی پیش می‌رود. این دومین برنامه کاوشی چین در اطراف ماه است و قرار است که کاوشگر در مسیر تعیین شده به مدت 6 ماه در اطراف ماه بچرخد و تصاویری با کیفیت بالا از سطح آن مخابره کند تا مناطق مناسب برای فرودهای آینده فضاپیماها روی آن مشخص شود. همه امیدوارند این فرودهای آینده، مشابه فرود قطعات راکت دیشب نباشد.

دیشب قطعات راکت فضایی چین در این کشور سقوط کرد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۶
    0 0
    نظری نظری ندارد.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    0 0
    هر جا بیافته حتما چندتا چینی هست با اون جمعیتشان!بیچاره سازمان فضایی چین چکار کنه؟
  • ... IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    همچین حرف و میزنید و بد و بیراه میگین انگار خودتون تا حالا اشتباه نکردیم در ضمن کسی قابلیت اینو داره که کسی رو مسخره کنه که خودش بالا تر از فرد مخاطب باشه آقای عزیز یا این پست رو حذف کنید یا تغییرش بدید خودمون فقط یه امید و یه سیمرغ و یه زهره فرستادیم هوا هر وقت به تکنولوژی چین رسیدی بزن تو سرش خوب اکسپلولر یک هم ترید چلنجر هم همینطور آپولو 1 هم ترکید چرا هیچ وقت اینا رو نمیگین ها؟