موج نوشت:

نمایشگاه کتاب های اهدا شده توسط کتابخانه ملی کره جنوبی به کتابخانه ملی ، در محل مرکز همایشهای کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

حامد یاری مدیر کل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه حدود 3 هزار جلد کتاب به ارزش بالغ بر 600 میلیون ریال به نمایش در آمده است.

مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تنوع موضوعی کتاب‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: در این 3 هزار جلد، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف همچون ادبیات، هنر، تاریخ، اقتصاد و سیاست کره‌ای وجود دارد.

حامد یاری با اشاره به وجود حدود 400 کتاب مختص کودکان در این مجموعه گقت: به زودی و پس از انجام مراحل ساماندهی ،این کتاب‌ها به منظور استفاده نویسندگان، مترجمین و تصویرگران کتاب کودک در بخش کتابخانه کودکان کتابخانه ملی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل امور بین الملل کتابخانه ملی همچنین از وجود کتاب‌هایی به زبان انگلیسی، فارسی و عربی در این مجموعه خبر داد و افزود: کتاب‌ها و لوح‌های فشرده آموزش زبان کره‌ای نیز در این مجموعه وجود دارد.

وی با اشاره به سفر مشاور فرهنگی رئیس جمهور در اسفند ماه سال گذشته به کره جنوبی و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان کتابخانه‌های ملی کشورمان و کره جنوبی گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده میان اداره کل امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی و طرف کره‌ای قرار است اتاق ایران در کتابخانه ملی کره و اتاق کره در کتابخانه ملی کشورمان برپا شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =