۰ نفر
۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

سید محمد جواد ابطحی - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

با آموزش های لازم و کافی در زمینه رسانه های دیجیتال و فضای سایبر به جوانان و دانشجویان، نظام و فرهنگمان را در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم بیمه کرده ایم.

گفت: رسانه های دیجیتال فناوری جدیدی هستند که همواره شاهد پیشرفت آنها در حوزه ارتباطات، ماهواره، تلویزیون، تلفن، سیستم های حفاظتی و امنیتی، تهیه فیلم ، سریال و انیمشن به همراه کاربرد وسیع آنها هستیم.

چند سالی است در کشورمان شاهد توجه نخبگان، دانشگاهیان و هنرمندان به این صنعت هستیم اما با توجه به سرعت روز افزون این فناوری باید تلاش بیشتری برای همگام شدن با پیشرفت لحظه ای آن در دنیا در خود ایجاد کنیم.
محققان و فعالان در حوزه رسانه های دیجیتال با افزایش توانمندی های خود در این عرصه می توانند فاصله را با پیشروان این صنعت در جهان کاهش دهند.

در این میان دولت و مجلس همواره باید حمایت های خود را ادامه دهند و تسهیلات مناسبی را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهند تا بتوانیم این فناوری را به فناوری بومی تبدیل کرده و با بهره گیری از آن تولید ثروت کنیم.
در حال حاضر قدم های خوبی برای رسیدن به جایگاه مطلوب جهانی در حوزه رسانه های دیجیتال برداشته شده است اما نباید به آن اکتفا کرد و همواره باید به دنبال راه هایی برای رشد و توسعه این صنعت در کشور بود .

استعداد و ظرفیت های خوبی در زمینه رسانه های دیجیتال در کشور وجود دارد. در صنایع دفاع و هوافضا شاهد بهره گیری مطلوبی از این صنعت هستیم و امیدواریم از این فن آوری در بخش های مختلف به ویژه در بخش های حفاظتی و امنیتی بیشتر استفاده شود.
در حال حاضر شبکه های اینترنت، ماهواره، سیستم های بلوتوث و تلفن های همراه با استفاده از این فن آوری کاربردهایشان را به روز می کنند و حجم وسیعی از مخاطبان را با جلوه پردازی و با سرعت اطلاع رسانی بالای خود زیر پوشش قرار می دهند.

باید تدبیر را با تدبیر پاسخ داد و جنگ نرم دشمن را نیز با استفاده از شیوه خودشان پاسخ دهیم؛ بنابراین با آموزش های لازم و کافی در زمینه رسانه های دیجیتال و فضای سایبر به جوانان و دانشجویان، نظام و فرهنگمان را در مقابله با تهدیدهای جنگ نرم بیمه کرده ایم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =