روزنامه ایران خبر داد:

رادیو صوت العراق با انتشار گزارشی از اقدام دولت های عربستان و امارات عربی متحده در ارائه پیشنهاد رشوه به دولت روسیه در قبال عدم فروش سامانه های اس 300 به ایران خبر داد و دلیل اصلی تصمیم کاخ کرملین در عدم ارائه سامانه های "اس-300 " و دیگر تسلیحات به ایران به بهانه تحریم این کشور را فاش کرد.

بر اساس این گزارش با هماهنگی "رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا، امارات و عربستان با امضای قراردادهای تجاری و نظامی با روسیه که اولین مرحله آن بیش از 10 میلیارد دلار است به مسکو رشوه دادند تا این کشور از تحویل موشک های اس 300 به ایران خودداری کند. این گزارش نشان می دهد که این دو کشور عربی به پیشنهاد گیتس پاسخ مثبت داده اند. وی از امارات و عربستان خواسته بود به منظور تاثیرگذاری بر سیاست های روسیه و چین با این کشورها قراردادهای نظامی و تجاری ببندند. به گزارش نهرین نت، لابی صهیونیستی فعال در روسیه نیز نقش موثری در جلوگیری از فروش موشک های اس 300 به ایران داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    0 1
    ماشا اله روسيه فقط منافع ملي كشور خودش براش مهمه اوتوقت بگيد روسها بد هستند.
  • رزمجویی IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    1 0
    این هم از پول حجاج ایرانی که سالیانه وارد عربستان می شود پرداخت شده است. کاشکی مسئولان در رابطه با عربستان تجدید نظر کنند
  • بدون نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    1 0
    درطول تاريخ رهبران كرملين كي به تعهدات خودپايبندبودند؟خداوكيلي سران كشور اعلام نمايند نيروگاه هسته اي ازكي اماده سوخت گيري بود؟وچه برسرقرارداداوليه امد؟
  • شهروند رشتی IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    1 0
    ایکاش این همه به چین و روسیه که می دانستیم دقیقه 90 ما را تنها می گذارند، هزینه نمی کردیم. همه جای ایران ما، لبریز از کالاهای بنجل چینی شده است.به عبارتی ایران شده بنجلستان چین!
  • محمود رضائيان علي بيگلوئي IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    1 0
    نه شرقي و نه غربي جمهوري اسلامي، استقلال آزادي جمهوري اسلامي، دردستور كار مسولين هميشه باشد