به گزارش میراث آریا:

محققان روسی معتقدند،‌ ناندرتال‌ها به خاطر گدازه‌هایی آتشفشانی که سرزمین‌های ‌آنها را در آسیای غربی و اروپا ویران کرد، منقرض شدند.

به گفته دیرینه‌شناسان روسی حداقل سه فعالیت آتشفشانی در حدود 40 هزار سال پیش منجر به پایان دادن عمر انسان‌های نخستین روی زمین شد.

براساس این تحلیل انسان‌های خردمند به خاطر زندگی در افریقا و ارتفاعات جنوب شرق آسیا در آن دوره جان سالم به در برده و از دسترس ابرهای خاکستری آتشفشانی در امان مانده بودند.

این برتری و نجات جغرافیایی منجر به آن شد تا نسل جدید انسان‌ها پس از گذشت نزدیک به دو هزار سال بودن آنکه نبرد یا تلاشی برای به دست آوردن غذا یا دیگر منابع انجام دهنده به سرزمین سابق ناندرتال‌ها قدم گذاشتند.

این فرضیه‌ها که با بررسی خاک،‌ خاکستر، استخوان حیوانات و ابزار آلاتی سنگی از غار مزمسکایا در جنوب غربی کوه‌های قفقاز در روسیه به دست آمد نشان داد که انسان‌های مدرن در این منطقه پس از مستقر شدن کامل به توسعه قلمرو خود پرداختند.

آزمایشات شیمیایی از لایه خاک‌های به دست آمده از این قار دو نوع خاکستر آتشفشانی را مشخص ساخت که نشان می‌داد در منطقه آسیای غربی فعالیت‌های جداگانه‌ای بین 40 تا 45 هزار سال پیش رخ داده است.

گفتنی است برخی دیگر از محققان شواهد و آثاری از یک فعالیت بزرگ و عجیب آتشفشانی در ایتالیا را در حدود 40 هزار سال پیش اطلاع دادند که منجر به وجود آمدن " زمستان آتشفشانی"‌ شده و محیط زیست جنوب و شرق اروپا را از بین برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =