بهترین زندگی‌نامه‌های با موضوع دفاع مقدس، منتشر شده در سال‌های 1387 و 1388 در سیزدهمین دوره از جایزه دوسالانه کتاب دفاع مقدس معرفی می‌شوند.

به گزارش ستاد خبری سیزدهمین دوره جایزه دوسالانه کتاب دفاع مقدس، شورای سیاست‌گذاری در این دوره از جایزه کتاب دفاع مقدس تصمیم به انتخاب و معرفی بهترین کتاب‌های با محوریت «زندگی‌نامه» در دو بخش «زندگی‌نامه داستانی» و «زندگی‌نامه و وصیت‌نامه» گرفت.

در این جشنواره که به بررسی آثار منتشر شده در سال‌های 1387 و 1388 اختصاص دارد، اثری که حدنصاب نمره لازم را به خود اختصاص دهد، به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌شود.

در دوازدهمین دوره از این جایزه و در در بخش «زندگی‌نامه‌ داستانی»، اثری حائز رتبه‌ اول و دوم نشد و تنها کتاب «پای گلدسته‌ کوهستان» نوشته نصرت‌الله محمودزاده سوم شد.

همچنین در بخش «جنگ و زندگی‌نامه‌ غیرداستانی»، کتاب «شیخ شریف» نوشته جواد کاموربخشایش حائز رتبه‌ نخست شد و کتاب «مشق بیداری» نوشته‌ طاهره علمی و حسین غفاری شایسته تقدیر معرفی شد. در این بخش هیچ اثری رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص نداد.

برگزیدگان سیزدهمین دوره جایزه دوسالانه کتاب دفاع مقدس، هم‌زمان با برگزاری مراسم هجدهمین دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شوند.

در این دوره 835 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه ارسال شده است که با میانگین 410 عنوان کتاب برای هر سال نسبت به دوره پیشین، از لحاظ کمی افزایش داشته ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =