آخرین باری که وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی صاحب مدال شد، به دومنیکن 2006 برمی گشت که حسین رضازاده قهرمان سنگین وزن جهان شد.

حسین رضا زاده در مورد مدال با ارزش کیانوش رستمی به روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری گفت: « رقابت در دسته 77 کیلوگرم همیشه نزدیک و سخت است اما به لطف خدا و با دعای خیر مردم بعد از 4 سال توانستیم مدال برنز مسابقات جهانی بزرگسالان را به دست بیاوریم. ارزش این مدال دوچندان است چون کیانوش رستمی تنها 19 سال سن دارد. البته این وزنه بردار جوان پتانسیل زدن وزنه های 165 کیلوگرم در یک ضرب و 198 کیلوگرم در دو ضرب را هم داشت، که در این صورت می توانست هر 3 مدال جهانی را از آن خود کند، اما آسیب دیدگی آرنج اجازه نداد کیانوش با تمام قدرتش رقابت کند.»
حسین رضازاده پنجشنبه شب با لباس ورزشی در کنار کوروش باقری و محمدعلی فلاحتی نژاد، کیانوش رستمی را در هنگام زدن وزنه ها همراهی کرد تا این وزنه بردار با لحاظ روحی در بهترین شرایط قرار بگیرد. سرپرست فدراسیون وزنه برداری کشورمان در توضیح این مساله عنوان کرد: «این درخواستی بود که کادر فنی تیم ملی از من داشت. کوروش باقری معتقد بود که حضور من در کنار تخته مسابقات می تواند به لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبتی در عملکرد کیانوش رستمی بگذارد و من هم پذیرفتم. با این حال تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب وزنه های کیانوش رستمی کادر فنی بودند و من به بدون آنکه بخواهم در کار فنی دخالت داشته باشم صرفا برای روحیه دادن به کیانوش او را در هنگام مسابقات دسته 77 کیلوگرم همراهی کردم.»
رضازاده در پایان با اشاره به رقابتهای دسته فوق سنگین و شانس بهزاد سلیمی برای کسب مدالی دیگر برای وزنه برداری ایران گفت: «هر چند تمامی وزنه برداران عنوان دار جهان و المپیک امسال در مسابقات آنتالیا حضور دارند اما بهزاد سلیمی هم در شرایط مطلوبی قرار دارد و با این آمادگی نوید کسب مدالی دیگر را می دهد. از همین جا به همه مردم قول می دهم قدرت وزنه برداری ایران را در رقابتهای دسته فوق سنگین خواهند دید.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =