وزیران امور خارجه گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کردند که هرچه زودتر به راه حلی جامع برای مناقشه هسته ای ایران دستیابند و همچنین خواستار دور تازه گفت وگو ها بر سر مبادله سوخت اتمی شدند.

به گزارش خبرآنلاین در بیانیه وزیران امور خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵،  تاکید شده است:«هدف ما همچنان دستیابی به راه حلی جامع و دراز مدت از طریق مذاکره است تا از این طریق اعتماد جامعه بین المللی نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران باسازی شود».

در بخش دیگری از این بیانیه که توسط ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، قرائت شد، آمده است: «ما در ماه ژوئن درباره تحریم ها توافق کردیم. اینک نوبت ایران است تا وارد مذاکرات جدی و گفت وگوهای سازنده درباره همه (ابعاد) برنامه هسته ای خود شود.»

در بخش دیگری از بیانیه وزیران امورخارجه گروه ۱+۵ آمده است که اعضای این گروه  آماده اند تا براساس توافق اولیه ای که در ماه اکتبر سال گذشته برای مبادله سوخت هسته ای ایران به دست آمد، مذاکرات خود با ایران را از سر بگیرند.

نشست روز چهارشنبه وزیران امورخارجه گروه ۱+۵ در دفتر کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و در نمایندگی این اتحادیه در سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =