پطرس صفیر در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در لبنان ضمن اعلام انزجار از حرکت اهانت آمیز به قرآن گفت: این حرکت نه تنها اهانت به قرآن بود بلکه اهانت به انجیل نیز می‌باشد.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار، پطرس صفیر رهبر مذهبی مسیحیان مارونی لبنان ضمن محکوم نمودن مجدد این اقدام ناشایست گفت: این حرکت نه تنها اهانت به قرآن بود بلکه اهانت به انجیل نیز می‌باشد و پیروان مسیحی و مسلمان بایستی نسبت به این فتنه‌ها هشیار بوده و نگذارند دست های استکباری به اهداف خود نائل شوند.

در این دیدار دکتر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار از حرکت اهانت آمیز به قرآن و تشکر از موضعگیری نامبردگان گفت:این حرکت ادامه یک سناریو از پیش طرح‌ریزی شده است که علیه ادیان الهی و ارزشهای دینی و الهی است و در ورای این سناریو دست صهیونیستها و قدرتهای استکباری مشهود می‌باشد.

وی افزود:در این پروژه تنها قرآن کریم مورد اهانت قرار نگرفته بلکه در سال گذشته نیز شاهد بودیم که به انجیل و حضرت عیسی مسیح و مریم مقدس نیز توهین صورت گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: آنان درصددند تا با ایجاد فتنه بین مسلمانان و مسیحیان به اهداف پلید خود برسند و لذا وحدت و همدلی مسلمانان و مسیحیان خصوصاً رهبران مذهبی را می‌طلبد و انتظار آنست که رهبران مذهبی لبنان حرکات مناسب علیه این اقدام ناشایست داشته باشند.

شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلی شیعه ضمن محکومیت شدید این اهانت گفت: قرآن تنها کتاب آسمانی است که تحریف نشده و به عنوان تنها کتاب مقدس آسمانی مسلمانان می‌باشد و اهانت به آن قابل تحمل نیست.

وی اجتماع رهبران مذهبی لبنان جهت اعلام مجدد محکومیت این گونه حرکات افراطی را خواستار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =