در پی هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی به دعوت خانه کاریکاتور برای حضور در نمایشگاه اینترنتی بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «شیطان در برابر قرآن» پاسخ مثبت دادند.

 

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور این سازمان با اعلام این خبر گفت: «قضیه هتک حرمت قرآن کریم در ادامه مجموعه برنامه‌های هدفمندی صورت گرفته که با انتشار طرح‌های توهین‌آمیز نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) در دانمارک آغاز شد و شخصیت‌های معروف این عرصه همچون رانان لوری پشت آن قرار داشتند و می‌بینیم که صدراعظم آلمان نیز بتازگی از این طراحان هتاک، تجلیل و تقدیر کرد.»

او ادامه داد: «این اقدام برنامه‌ریزی‌شده لابی صهیونیستی در دنیاست که در عرصه جنگ نرمی که به راه انداخته‌اند، اکنون به دنبال مقابله مسلمانان با دنیا و جهان مسیحیت و در یک کلام، جنگ صلیبی هستند، همان موضوعی که بوش رئیس جمهور قبلی آمریکا از آن سخن گفته و مقام معظم رهبری هم با اشاره به آن، خواستار بیداری مسلمانان جهان نسبت به این توطئه شوم شده‌اند.» 

شجاعی طباطبایی در ادامه اظهار داشت: «بنابراین لازم بود موضوعی انتخاب شود که بتوان از همه ظرفیت‌های موجود در دنیا برای روشنگری دخالت صهیونیست‌ها و دولتمردان غربی در این ماجرا استفاده کرد. بدین منظور این نمایشگاه طراحی شد تا با مشارکت هنرمندان این عرصه و با استفاده از معروفیت سایت ایران کارتون در دنیا و نزد علاقه‌مندان این رشته که برای نمونه سال گذشته بیش از 50 میلیون بازدید از این سایت به عمل آمده است، بتوانیم پاسخی درخور و همه‌جانبه برای این توهین و هتک حرمت تدارک ببینیم.»

وی افزود: «خوشبختانه با اینکه این موضوع از روز 22 شهریورماه 1389 و در سایت «ایران کارتون» مطرح شده، در نخستین لحظات بیش از 35 اثر از هنرمندان کشورهای ایران، ترکیه، برزیل، اوکراین، مونته‌نگرو، مولداوی و بلغارستان دریافت شده که همه آثار بی‌درنگ بر روی این سایت به نشانی اینترنتی www.irancartoon.ir برای مشاهده علاقه‌مندان ارائه شده است.»

این کاریکاتوریست معروف ایرانی که در پی برپایی مسابقه‌ای با موضوع «هولوکاست» به 22 کشور ممنوع‌الورود شده است، اظهار داشت: «ما با ظرافت خاصی در این فراخوان جدیدمان گفتیم که این یک کار شیطانی است و شیطان در برابر قرآن و فطرت انسانی قرار گرفته است و خوشبختانه کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی متوجه شدند که نگاه ما متوجه کدام جهت است.» 

رئیس خانه کاریکاتور ایران با اعلام اینکه جایزه‌ای برای این نمایشگاه درنظر گرفته نشده و تنها آثار آن به صورت کتاب گردآوری و چاپ خواهد شد، به جزئیات این نمایشگاه پرداخت.

نمایشگاه در بخش کارتون با موضوعات «شیطان دربرابر قرآن» و «شیطان دربرابر فطرت انسانی» و بخش کاریکاتور با موضوع «تری جونز/ Terry Jones» برگزار می‌شود.

محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. ارسال نام و نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری، توسط هنرمند الزامی است. به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کند کاتالوگ اهدا خواهد شد. آثار ارسالی باید 200dpi با طول یا عرض 1500pixel و با فرمت jpg باشد. به 10 اثر برتر لوح تقدیر اهدا خواهد شد.


علاقه‌مندان باید آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی info@irancartoon.com ارسال کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =