رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای مجالس جهان با اشاره به حادثه تلخ اهانت به قرآن کریم در آمریکا، خواستار تدوین منشوری جهانی برای جلوگیری از هرگونه توهین به مقدسات ادیان آسمانی شد.

به گزارش فارس به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی متن پیام علی لاریجانی به همتایان خود به شرح ذیل است:

آن‌گونه که از بررسی اخبار و حوادث هفته‌های اخیر مستفاد می‌شود، دگربار عناصری ماجراجو و کم‌دانش از مسیحیت به بهانه حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 بر آن شده‌اند با تحریک عواطف و احساسات درون جوامع مغرب زمین، به تکرار تجربیات تلخ تاریخی تقابل ادیان تمسک جویند و با توهین به قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان، نگاه روشن‌تری از رفتار آمریکا در حوزه‌های فرهنگی را به مسلمانان عرضه کنند.

بعید است کسی مانورهای تبلیغاتی مسئولین آمریکا در عدم رضایت از این موضوع را بپذیرد. در حالی که سالهاست آنها برای کوچکترین خطر امنیتی بیشترین حقوق انسان‌ها را نادیده می گیرند، آیا این رفتار‌های تحقیر‌آمیز نوع دیگری از نزاع صلیبی است که رئیس جمهور قبلی آمریکا آن را به زبان آورد و می‌خواهند در سطح جهان آن را بازتعریف نمایند؟ چه کسانی باید هزینه این‌گونه طرح‌های غیرمسئولانه را بدهند؟

تاریخ بشریت، مشحون از صفحات تلخ بحران‌های اجتماعی برگرفته از ریشه اختلافات قرون وسطایی است که بیم از تکرار آن همواره کابوسی جدی برای نسل‌های قبل از ما بوده است؛ از این رو برای ما در این برهه خاص وظیفه‌ای سنگین و مسئولیتی جدی نمود یافته که با هم‌اندیشی و تنظیم یک منشور جهانی در برابر این اقدامات فاجعه‌آمیز به همکاری برخیزیم.

تاریخ گواه است که دنیای مسیحیت برای سال‌های متمادی تحت تاثیر القائات یوحنای دمشقی، با قضاوتی نادرست از اسلام روبرو گشت، قضاوتی که بیش از آنچه به تفاهم میان ادیان منتهی شود اسباب چالشی دراز مدت گشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =