۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷

قاسم پورحسن گفت: دعوت کشیش آمریکایی به سوزاندن قرآن، نشان دهنده تلقی انحرافی تعدادی از پیروان آیین مسیحیت از سرچشمه اصلی دین مسیحیت است.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم پورحسن، رئیس گروه فلسفه دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با فارس در خصوص قرآن‌سوزی در آمریکا به نکات زیر اشاره کرده است :

  •  دعوت کشیش آمریکایی به سوزاندن قرآن، نشان‌دهنده تلقی انحرافی مسیحیت از ادیان الهی بود.
  • ادیان ابراهیمی مانند اسلام،‌ مسیحیت و یهودیت همه انسان‌ها را به صلح،‌ وحدت و اخلاق فراخوانده و هر دینی که انسان را به جنگ و خشونت دعوت کند؛ از سرچشمه اصلی دین انحراف پیدا کرده است.
  • تلقی مغرب‌زمین از انسان و خدا با باور ما از این مفاهیم متقاوت است و به عنوان مثال در بحث آخرالزمانی، آخرالزمان دنیای مسیحیت جنگ است در حالی که دوره آخرالزمانی تشیع و مسلمانان به قول شهید مطهری حکمت است.
  • متکلمان مسیحی معتقد هستند مسیحیتی که امروزه در غرب رواج دارد؛ بر پایه مسیحیت غیر راستین استوار است که با اسطوره‌های یونانی عجین شده است.
  •  مسیحیتی که کشیشان افراطی مطرح می‌کنند به هیچ‌وجه با عقلانیت سازگار نبوده به همین دلیل نمی‌تواند تصویر درستی از نجات، حقیقت و رستگاری به انسان بدهد و بسیاری از متفکران مسیحی معتقدند ما با اسطوره‌های مسیحی مواجهه بوده که در آن، کشیشان و پا‌پ‌ها و بزرگان مسیحی مانند سربازان امپراطوری هستند که هیچ نسبتی با مسیحیت راستین ندارند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =