معمولا من تنهایی کنسرت می‌دهم. در ترکیه با عارف ساء کنسرت می‌دهم اما با ارکسترهای مختلفی از جمله ارکستر فیلارمونیک وین، ارکستر سمفونیک‌های مختلف و...کنسرت داشته‌ام.

«اردال ارزنجان» از هنرمندان بسیار شناخته شده در عرصه موسیقی سنتی ترکیه و نوازندگی ساز باقلاما، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره اولین اجرای کنسرت در ایران گفت: به هیچ عنوان هم احساس غریبگی در ایران نکرده و نمی‌کنم. احساس می‌کنم در ترکیه هستم.

وی که از یکشنبه‌شب در تالار وحدت همراه کیهان کلهر می‌نوازد، درباره چگونگی آشنایی با کلهر نیز گفت: مدیر برنامه‌های کیهان به ترکیه آمده بود و ساز زدن من را دیده بود و با هم صحبت کردیم . من هم موسیقی کلهر را گوش دادم، خیلی خوشم آمد، احساس کردم که با قلبش می‌نوازد. علاقمند به کار با او شدم و همکاری‌هایمان آغاز شد.

ارزنجان تصریح کرد: معمولا من تنهایی کنسرت می‌دهم. در ترکیه با عارف ساء کنسرت می‌دهم اما با ارکسترهای مختلفی از جمله ارکستر فیلارمونیک وین، ارکستر سمفونیک‌های مختلف و...کنسرت داشته‌ام.

وی همچنین درباره میزان آشنایی با موسیقی ایران نیز خاطرنشان کرد: خیلی زیاد موسیقی سنتی ایران را شنیده‌ام. موسیقی ایرانی شبیه به موسیقی ماست و من از مدت‌ها قبل به این موسیقی گوش کرده‌ام. قبل از آشنایی‌ام به کلهر هم به موسیقی‌اش گوش داده بودم.

این نوازنده برجسته همچنین همکاری موسیقیدان‌های ایرانی و ترکیه‌ای را مسئله‌ای دانست که هنوز کشف نشده و افزود: اگر افراد کنار هم قرار بگیرند به راحتی با هم کنار می‌آیند چون نقاط مشترک زیادی دارند. اولین بار کیهان این را کشف کرد تا فضایی به وجود آمد که نقاط مشترک را کشف کردیم. اصلا سخت نبود.

وی اضافه کرد: وقتی با کیهان هستم انگار با یک هم وطن که خیلی خوب مرا می‌فهمد نشسته‌ام. او هم مرا خیلی خوب درک می‌کند و هم موسیقی‌ام را. احساسات مرا می‌فهمد و درک خوبی از فضای کلی کار من دارد. سعی نمی‌کند خودش را جلو بیندازد. ما مثل دو آشپز هستیم که هدفمان پخت یک غذای خوشمزه است.

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با این نوازنده برجسته ترک را اینجـــا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ازهزاران NL ۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
    0 0
    هم دلی ازهمزبانی برتراست