قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه راهکار موتلفه برای ایجاد کردن فضای جذب حداکثری چیست، گفت: ممکن است موتلفه بخواهد گروه های دیدار کننده ای را برای ملاقات با افراد سیاسی که دچار اختلافات در فضای سیاسی کشور شده اند بفرستد و تلاش کند تا مجددا فضای وحدت بیشتری در جامعه ایجاد شود.

اسد الله بادامچیان در گفت و گو با مهر در بیان اینکه احزاب چه وظیفه ای درباره اجرایی شدن سخنان مقام معظم رهبری دارند افزود: متن سخنرانی مقام معظم رهبری مورد تحلیل و بررسی اعضای حزب موتلفه اسلامی قرار گرفته و مقرر شده است که بر اساس این سخنان مواضع خود را در مورد مسائل مختلف بررسی و روشن کنیم و زمینه را برای اجرای سخنان ایشان فراهم کنیم.

اهم اظهارات قائم مقام حزب موتلفه اسلامی عبارت است از:

  • ممکن است موتلفه بخواهد گروه های دیدار کننده ای را برای ملاقات با افراد سیاسی که دچار اختلافات در فضای سیاسی کشور شده اند بفرستد و تلاش کند تا مجددا فضای وحدت بیشتری در جامعه ایجاد شود.
  • در گذشته نیز موتلفه خیلی کوشش کرد درجریانات وقایع سال گذشته با گروه های مختلف دیدار کرده و اختلافات را حل کنند و همواره مشی ما به گونه ای بوده است که نمونه باشیم.
  • ملاقات ها با کسانی انجام می شود که آمادگی داشته باشند و هر کاری از دستمان بر بیاید در این زمینه انجام می دهیم.
  • اختلاف سلیقه ها میان مجموعه های داخل نظام موضوعی طبیعی است و ما باید آن را به وحدت تبدیل کنیم اما در مورد افرادی که خودشان از جامعه گریختند و گرفتار غول بیابانی شدند باید به گونه ای دیگر عمل کرد.
  • موتلفه درگذشته دعوت ها ودیدارهایی را پس ازجریانات وقایع انتخابات با افراد مختلف داشته است و بسته به تصمیم جمع ممکن است این دیدارها مجددا تکرار شود.
  • با بررسی درستی راهکار و حرکت به سمت خرد جمعی در این مورد تصمیم می گیریم.
  • اصولا در ایران بعد از نظام جمهوری اسلامی فعالیت احزاب بسیار گسترده تر شده است و شاید در سالهای اولیه شکل گیری انقلاب گروه هایی سوء استفاده کرده اند. همچون جبهه ملی، گروه های کمونیستی و نهضت ملی که به تدریج به توطئه و جرائم دست زدند و مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند اما دیگر احزاب به صورت سالم فعال بودند و همچنان نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.
  • نهضت آزادی درخواست پروانه فعالیت خود را به کمیسیون ارجاع داد و کمیسیون ماده 10 احزاب نیز با استدلالات حقوقی بسیار قوی درخواست آنان را رد کرد و فعالیت این تشکل را غیر قانونی قلمداد کرد و پس از این اقدام آنها اعلام کردند که کمیسیون ماده 10 احزاب صلاحیت رسیدگی به پرونده آنها را نداشته است و خود تشکلی غیر قانونی است. پس این پرسش پیش می آید که اگر کمیسیون ماده 10 احزاب را به رسمیت نمی شناختید چرا درخواست پروانه از این کمیسیون کردید؟
  • آن ها به صورت غیر قانونی همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند و احزاب دیگر نیز در کشور فعالند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =