با برنامه جدید آی‌فون، محل دقیق مشتریان بالقوه فروشگاه‌ها به آن‌ها اعلام می‌شود و این فروشگاه‌ها می‌توانند با ارائه خدمات ویژه و یا کالایی که بر اساس پروفایل کاربر برایش جذابیت دارد،‌ او را جذب کنند.

بهنوش خرم‌روز: فناوری جدید آی‌فون به فروشندگان اجازه می‌دهد که محل دقیق مشتریان بالقوه خود را بدانند و شاید از این فرصت به خوبی استفاده کنند و با جذب وی، او را واقعا مشتری خود سازند،‌ البته به شرط این که خود مشتری هم اعلام آمادگی کرده باشد.اعلام محل دقیق مشتری‌ها به فروشگاه‌ها

در واقع مشتری فقط کافی است که یک برنامه کاربردی را روی آی‌فون خود فعال نماید. بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو،‌ درون ساختمان‌ها که سیستم جی.پی.اس کار نمی‌کند، ‌می‌توان از قدرت شنوایی تیز گوشی‌های همراه برای تعیین موقعیت استفاده کرد. دستگاه‌هایی کوچک‌تر از کف دست انسان،‌ به عنوان برج‌های تعیین موقعیت در سقف فروشگاه نصب می‌شوند. این برج‌ها سیگنال‌های صوتی را با فرکانسی می‌فرستند که گوش انسان قادر به شنیدن آن‌ها نیست اما میکروفون گوشی همراه آن‌ها را می‌گیرد.

برنامه کاربردی که روی گوشی هوشمند نصب شده، سیگنال‌ را رمزگشایی می‌کند و به پایگاه داده‌ها اطلاع می‌دهد که صاحبش دقیقا کجا است. بدین ترتیب برنامه ممکن است امتیازهایی را هم برای صاحب خود بگیرد،‌ مثلا مقداری اعتبار برای خرید و یا تخفیف ویژه.

این برنامه که شاپ‌کیک نام دارد، در حال حاضر فقط بر روی گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل قابل استفاده است، اما گفته می‌شود که نسخه‌ای از آن برای آندروید هم در راه است.

همچنین پروفایل اطلاعاتی که کاربران در این برنامه ایجاد می‌کنند می‌تواند منبع اطلاعاتی بسیار مفیدی برای فروشندگان باشد تا بدانند که چه چیزهایی را بهتر است عرضه کنند و چه کالاهایی بیشتر طرفدار دارد.

برای حفظ حریم خصوصی،‌ تمام اطلاعات به صورت ناشناس رد و بدل خواهد شد و اطلاعات شخصی افراد محفوظ باقی می‌ماند. همچنین اطلاعات تنها در صورتی انتقال می‌یابند که کاربر برنامه را فعال کرده باشد،‌ در غیر این صورت سیستم فعال نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • div dav IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
    0 0
    این تکنولوژی بسیارجالب است ولی چه فایده در کشور ما تکنولوژی حرام است مثل MMSوغیره