ایسنا نوشت:

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: برنامه سوم کشوری مبارزه با ایدز که بازه زمانی 89 تا 94 را در بر می‌گیرد، تدوین شده و به زودی برای تصویب و اجرا تقدیم هیئت دولت می‌شود.

دکتر عباس صداقت افزود: سال گذشته تحلیل وضعیت HIV در کشور انجام شد و بر اساس نتایج آن برنامه سوم کشوری مبارزه با این بیماری به کمک سازمانهای شریک در کنترل این بیماری مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و دیگر سازمانها و دستگاههای ذیربط تدوین شده و بزودی برای تصویب و اجرا به هیئت دولت می‌رود.

وی ادامه داد: اجزای برنامه سوم ایدز، پایش و ارزیابی و بودجه‌ریزی کامل شده و با طرح مسئله در حضور وزیر بهداشت و تکمیل برنامه با نظرات ایشان تقدیم هیئت دولت خواهد شد.

صداقت تأکید بر پیشگیری، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، کنترل بیماریهای آمیزشی، آموزش مقابله با رفتارهای پرخطر مانند مصرف مواد روانگردان، درمان و تحویل داروهای اساسی به بیماران، نظام مراقبت از بیماری، توجه به زنان، تقویت پژوهشهای کاربردی در زمینه ایدز و حمایت اجتماعی بیماران را اهم محورهای برنامه سوم کشوری مبارزه با ایدز اعلام کرد.

در تدوین برنامه سوم کشوری مبارزه با ایدز، سازمانها و ارگانهایی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و سایر ارگانهای ذیربط با وزارت بهداشت همکاری داشته‌اند.

برنامه اول کشوری مبارزه با ایدز از سال 81 تا 86 به مدت 5 سال و برنامه دوم نیز از سال 86 تا 89 به مدت سه سال و همسو با برنامه چهارم توسعه اجرایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =