مدیرمسئول روزنامه رسالت با اشاره به رقابت های اصلاح طلبان با اصولگرایان گفت:شخصیت‌های مثل حضرت آیت الله مهدوی کنی یا آیت الله یزدی از سوی این جریان مارک ضد امام خوردند.

مرتضی نبوی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به سابقه تاریخی اختلافات و رقابت های اصلاح طلبان با اصولگرایان گفت: رهبران این دوستان(اصلاح طلبان) مثل آقای کروبی و خاتمی در آستانه مجلس سوم مجمع روحانیون مبارز را تشکیل دادند که برخی از آنها پیش از آن در جامعه روحانیت مبارز نیز عضو بودند. بعد از تشکیل این جریان گروه‌های سیاسی دیگر به این جریان پیوند خورد.

وی با تاکید بر اینکه«در زمان حضور حضرت امام (ره) این جریان داعیه انحصاری خط امام را داشت» گفت:یعنی طوری با رقیب برخود می‌کرد که انگار رقیب ضد امام است، در حالی که سوابق رقیب در حمایت، پیروی و تبعیت از امام خیلی بیشتر از آنها بود. شخصیت‌های مثل حضرت آیت الله مهدوی کنی یا آیت الله یزدی از سوی این جریان مارک ضد امام خوردند که بعد حضرت امام (ره) آمدند این بینش را تصحیح کرده و در پاسخ نامه‌ای که به آقای محمد علی انصاری دادند و به منشور برادری معروف شد، هر دو جریان را تأیید کردند. دلیلی که امام (ره) فرموده بود این بود که این دو جریان در اصول مشترک ولی اختلاف سلیقه دارند. حضرت امام (ره) اصولی در این پاسخ برشمردند که شاید امروز به عنوان معیار برای سنجش کسی که در خط امام است بسیار مهم است. در این نامه ضد آمریکا بودن، پایبند اسلام و انقلاب بودن، طرفدار مستضعفان بودن و. . . به عنوان یک سری اصول که باید همه به آن پایبند باشند مطرح شده است که می‌توان شاخصه‌های خط امام را از آن استخراج کرد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: این جریان بعد از اینکه حضرت امام این اصلاحات را انجام دادند همچنان این چماق را در دست گرفته و گفتند این افراد ضد دولت یعنی دولت آقای موسوی هستند پس ضد امام هستند و در زمان حضرت امام روش خود را اصلاح نکردند.

وی افزود: یکی از تابلوهای مهمی که توسط این جریان مورد مخالفت قرار می‌گرفت رئیس‌جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه‌ای بود. همینطور که اشاره کردم کارشان در حد افراط بود. رقابت سیاسی این‌ها در حد دشمنی کشیده شده بود و مخالفت‌هایی که با رئیس‌جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌کردند در حد دشمنی بود.

نبوی همچنین گفت: یک دفعه این‌ها چشم شان را باز کردند و دیدند که با هدایت حضرت امام (ره) مجلس خبرگان برای جانشینی امام (ره) سراغ آقای خامنه‌ای رفت که این امر برای این جریان قابل هضم و قبول نشد. یعنی همین جا نیز این چهارچوب را نپذیرفتند. به همین خاطر در مجلس سوم شروع به مخالفت با منتخب مجلس خبرگان و جانشین حضرت امام (ره) کردند. این در حالی بود که بعد از انتخاب مقام معظم رهبری برای جایگاه رهبری اولین جلسه‌ای که آقا برگزار کرد با همین مجمع روحانیون بود و ایشان به صراحت گفت که رقابت‌های گذشته تمام شده و راه برای برقراری ارتباط کاملاً باز است و شما رابط داشته باشید تا ارتباط تنگاتنگ باشد.

مدیرمسئول روزنامه رسالت خاطرنشان کرد: منتهی به تعبیر بنده این‌ها هیچ گاه روابط خود با رهبری را تنظیم نکردند و برعکس هرگاه فرصت پیدا کردند در مقام این برآمدند تا زیر پای رهبری را خالی کنند. در مجلس سوم دیدند که شرایط آماده نیست لبه تیز این مخالفت‌ها را به دولت و آقای هاشمی برگرداندند.

وی در پایان گفت: در یک مقطعی برای مجلس چهارم رأی نیاوردند. در مجلس پنجم اقلیت بودند. در سال 76 که مجدد سر کار آمدند انتظار این بود که رابطه تنظیم شده باشد ولی شاهد بودیم که به طور واضح در 18 تیر 87 باز هم سراغ رهبری و مخالفت ساختار شکنانه با رهبری رفتند و یک بار دیگر در خرداد سال 88 این کار تکرار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =