نسبت مسلولین زندانی نسبت به جمعیت کشور زیاد است.

ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت در جریان بازدید از زندان قزل حصار کرج گفت: با توجه به تراکم جمعیت زندانی در زندان‌های کشور و کمبود منابع مالی و امکانات، اقدامات بهداشتی درمانی انجام شده در زندان‌ها طی سالیان اخیر در حد یک شاهکار است.

  دکتر مرضیه وحید دستجردی در این دیدار که به دعوت رییس سازمان زندان‌ها انجام شده بود، افزود: به رغم همه مشکلات تاکنون پایگاه‌های دیده‌وری وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر با اطلاع‌رسانی به موقع به زندانیان و خانواده‌هایشان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد ‌١٢٨ کلینیک مثلثی (اعتیاد، ایدز و بیماری‌های مقاربتی) در زندان‌های کشور، با تمام قوا رسیدگی به سلامت و بهداشت زندانیان را متقبل شده‌اند.

وی افزود: زندان‌های کشور با در اختیار داشتن ‌١٤٢ مرکز، ‌٢٥ هزار نفر زندانی را تحت پوشش درمان اعتیاد قرار داده‌اند و با اقدامات به موقع دیگر، شیوع ایدز در بندهای عمومی زندان‌ها ‌٤/١ و در بندهای مخصوص معتادان ‌٧/١ درصد بوده که این آمار خوب مورد تقدیر سازمان جهانی بهداشت هم قرار گرفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به آماری که وجود بیماری‌های هپاتیت B و C‌ و اسهال و اسهال خونی در فصل گرما در زندان‌های کشور و روند رو به رشد آن‌ها را نشان می‌داد، گفت: هم حق زندانی است که همانند سایر اقشار جامعه از اقدامات نظام سلامت بهره‌مند شود و هم حق مردم جامعه است که گزارش وضعیت زندان‌ها را بدانند و بنده آمادگی دارم گزارش وضعیت ارائه شده توسط رییس سازمان زندان‌ها و تنگناهای موجود را به نوبه خود در هیأت دولت مطرح و پیگیری کنم تا به سلامت زندانیان بیش از این اهمیت داده شود.

دستجردی تأسیس بیمارستان در زندان‌ها را با عنایت به هزینه‌های زیاد اداره بیمارستان و با توجه به تنگناهای مالی سازمان زندانها به صلاح این سازمان ندانست و اظهار داشت: مجوزهای مستقل لازم برای اداره مرکز بهداشتی درمانی زندان‌های کشور به زودی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد تا از مشکلات این سازمان برای اعزام زندانی به مراکز درون شهری برای کارهای کوچکی نظیر تصویربرداری کاسته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به این که وزیر دادگستری هر دو یا سه هفته یکبار در مورد وضعیت زندان‌های کشور با من صحبت می‌کند، افزود: متأسفانه نسبت مسلولین زندانی نسبت به کل جمعیت کشور زیاد است و در حال حاضر ‌٢٦٧ مسلول در زندان‌های کشور که ‌٢٠٠ هزار زندانی دارند، وجود دارد و حدود ‌١٨ درصد از مسلولین زندانی آزمایش ایدزشان مثبت بوده است.

وی گفت: باید با ایجاد تمهیداتی از همه زندانیان آزمایش ایدز گرفته شود تا این افراد پس از خلاصی از زندان، مشکلات مشابه برای سایر افراد جامعه به وجود نیاورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =