ایسنا نوشت:

آلینوش طریان - مادر نجوم و بانوی اخترفیزیک ایران - کتابخانه‌ی شخصی خود را شامل کتاب‌هایی به سه زبان فارسی، ارمنی و فرانسوی به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران اهدا کرد.

طریان کتابخانه‌ی شخصی خود را شامل 1116 جلد کتاب چاپی، یک جلد کتاب چاپ سنگی، 162 جلد منابع غیرکتابی (پایان‌نامه و مقالات) و 902 جلد نشریه به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی اهدا کرد و به همین مناسبت، صبح امروز (شنبه، 30 مردادماه)، مراسم تقدیر از او با حضور علی‌اکبر اشعری - رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی - در سرای سالمندان نصرت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حبیب‌الله عظیمی - معاون سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی -، حجت‌الحق حسینی - مشاور ارشد و عضو هیأت علمی مرکز ستاره‌شناسی تهران -، احمد دالکی - استاد پیشکسوت نجوم - و نماینده‌ی شورای خلیفه‌گری ارامنه‌ی اصفهان نیز همراه بود، اشعری با اهدای لوح تقدیر، از آلینوش طریان تقدیر کرد.

مادر نجوم ایران هم که با پیکر نحیف و دستان لرزانش بر تخت کوچکی نشسته بود، از خاطرات زندگی و جوانی خود سخن گفت.

او خود را از اولین استادان زن دانشگاه تهران خواند و گفت: من از این‌رو این رشته‌ی علمی را برای تحصیل انتخاب کردم که همه فکر می‌کردند کاری مردانه است و من می‌خواستم ثابت کنم می‌توانم این کار را انجام دهم و زنان سرزمینم را هم به درس خواندن ترغیب کنم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saman IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
    0 0
    دستش درد نکنه باز این مسیحیان دستشون درد نکنه که همیشه در هر کاری پیشرو هستند