واحد مرکزی خبر نوشت:

شش نفر در ارتباط با پرونده توزیع شیر خشک های آلوده درچین بازداشت شدند و چهل و یک نفر دیگر تحت نظر قرار گرفتند. خبرگزاری چین نو (شین هوا) روز شنبه گزارش داد، سه تن از بازداشت شدگان کارمند کارخانه ای در استان گینگایی Qinghai ، واقع در شمال غربی چین، هستند .

این کارخانه منشا شیر خشکهای آلوده ای است که در اوایل ماه ژوئیه در استان همجوار یعنی گانسو Gansu، کشف شد.

این منبع به نقل از مقامات امور ایمنی غذایی چین افزود ،سه نفر دیگر هم متهم به پنهان کردن شیر خشکهای آلوده ای هستند که می بایست پس از ماجرای رسوایی سال دوهزار و هشت ،معدوم می شدند. در سال دوهزار و هشت توزیع شیر خشکهای آلوده به ملامین، موجب مرگ شش نوزاد در چین شد و یک رسوایی بزرگ آفرید. پلیس چین همچنین سرگرم بررسی همدستی احتمالی چهل ویک نفر دیگر در توزیع این فر آورده لبنی آلوده است .

ملامین ماده شیمیایی سمی است که برخی صنعتگران فرآورده های لبنی با استفاده غیر قانونی از آن می توانند به شیر آب اضافه کنند بدون آنکه ظاهر شیر تغییری کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، پس از رسوایی سال دوهزار وهشت و یک روز پس از بازیهای المپیک پکن ، بیست و یک نفر به اتهام دست داشتن در توزیع شیر خشکهای آلوده محاکمه و دو نفر آنها به مرگ محکوم شدند که حکم آنها به اجرا درآمد. پس از این ماجرا، دولت چین بارها اعلام کرد همه شیر خشکهای آلوده جمع آوری و معدوم شده است .

اما در اواخر سال دوهزار و نه، مقادیری از این شیر خشکهای آلوده در بازار برخی استانهای همجوار دیده شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =