یکی از مراجع عظام تقلید قم ضمن تاکید بر کمک به مردم پاکستان گفت: بنده مبلغ 50 هزار دلار به مردم سیل‌زده پاکستان کمک می‌کنم و سفارش می‌کنم تا مردم نیز بخشی از وجوهات شرعی خود را به این کار اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر پاکستان در ایران به وقوع سیل در این کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاق یک فاجعه عظیم است و بنده نیز از این موضوع بسیار متأسفم.
وی ادامه داد: بنده شب و روز متوالی به فکر مردم پاکستان بوده و این سیل‌زدگان از فکرم بیرون نمی‌روند.
این مرجع تقلید بیان داشت: سیل پاکستان فاجعه‌ای بسیار وسیع و گسترده است و بر همه مسلمانان و آزادگان دنیا لازم است که به کمک برادران و خواهران پاکستانی بشتابند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: اگر الان به کمک مردم پاکستان نیاییم پس کی می‌خواهیم به کمک مردم شتافته و آنها را از این وضعیت نجات دهیم.
وی افزود: ما برای شما دعا می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم تا آثار این فاجعه هر چه زودتر برچیده شود و دیگر این اتفاقات برای مردم پاکستان رخ ندهد.

*تاسف مردم پاکستان موجب تاسف ما می‌شود
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آنچه موجب تاسف شما است موجب تاسف ما نیز می‌شود و خوشبختی شما نیز موجب خوشبختی ما می‌شود.
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی گفت: یقین بدانید که ما در مسائلی که واقع شده شریکیم و تلاش خواهیم کرد تا مسئولیت خود را در برابر این فاجعه به درستی انجام دهیم.
وی ضمن تاکید بر کمک به مردم پاکستان خاطرنشان کرد: بنده مبلغ 50 هزار دلار به مردم سیل‌زده پاکستان کمک می‌کنم و سفارش می‌کنم تا مردم نیز بخشی از وجوهات شرعی خود را به این کار اختصاص دهند.
این مرجع تقلید یادآور شد: بنده هر روز بعد از نماز عصر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی دارم که در این مورد نیز فردا با مردم سخن می‌گویم.
وی ادامه داد: رسانه‌ها نیز این سخنان را انعکاس می‌دهند که امید است مردم ایران با کمک‌های خود در رفع مشکلات پاکستان بکوشند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: امیدوارم همه کشورهای اسلامی احساس مسئولیت کرده و عظیم بودن این فاجعه را مد نظر داشته و کمک‌های خود را اهدا کنند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند احساس مسئولیت کنند و تنها به اظهار تاسف قناعت نکنند.
وی تصریح کرد: این کشورها نباید تنها قول دهند بلکه باید به قول‌های خود نیز عمل کرده تا شاهد رفع مشکلات مردم مظلوم باشیم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضمن ابراز سلام به مردم پاکستان یادآور شد: مردم پاکستان ما را در غم خود شریک بدانند و با تمام توان در رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم.
این مرجع تقلید بیان داشت: از دولتمردان پاکستان نیز می‌خواهم تا مجالی به تروریست‌ها ندهند تا آنها با برخی سخنان اختلاف‌افکنی میان دو کشور دوست و همسایه داشته باشند.
وی اظهار داشت: ما با پاکستان از جنبه‌های مختلفی نقاط مشترک داریم و سزاوار است در دنیای طوفانی امروز در کنار هم متحد بوده و اجازه ندهیم افراد فاسد این اتحاد را خدشه‌دار کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =