پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم لندن 28 اکتبر (ششم آبان) با اولین نمایش اروپایی فیلم سینمایی «127 ساعت» به کارگردانی فیلمساز برنده اسکار به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، انتظار می‌رود دنی بویل و جیمز فرانکو ستاره فیلم جدید او در مراسم فرش قرمز حضور داشته باشند.

فرانکو در فیلم «127 ساعت» که بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده نقش آرون رالستن کوهنورد را بازی می‌کند که ماه مه 2003 پس از سقوط از یک تخته سنگ از ناحیه بازو دچار آسیب شد.

رالستن پنج روز در یک دره عمیق گرفتار شده بود. او با یک چاقوی کند دست خود را قطع کرد، از صخره‌ای 65 فوتی بالا رفت و هشت مایل را طی کرد تا بالاخره توسط یک چرخبال نجات داده شد.

دنی بویل که «میلیونر زاغه‌نشین» او نیز سال 2008 فیلم اختتامیه جشنواره لندن بود، از اینکه این جشنواره برای دومین بار با فیلمی از او به پایان می‌رسد ابراز خوشحالی کرد.

«127 ساعت» اولین بار در دنیا سپتامبر امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده می‌رود.

بویل سازنده فیلم‌هایی چون «گور کم‌عمق»، «قطار بازی»، «ساحل»، «28 روز بعد» و «آفتاب» است. «میلیونر زاغه‌نشین» او سال 2009 برنده جوایز هشت جایزه اسکار شامل جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد.

این فیلمساز بریتانیایی همچنین مدیر هنری مراسم افتتاحیه المپیک بازی‌های المپیک 2012 لندن است.

پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم لندن 13 اکتبر (21 مهر) با نمایش فیلم «هرگز رهایم مکن» به کارگردانی مارک رومانک آغاز می‌شود.

این جشنواره را مؤسسه فیلم بریتانیا BFI با حمایت مالی روزنامه تایمز برپا می‌کند و از آن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود.

ورایتی / 13 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =