ساخت یک خانه منحصر به فرد، زیبا و کاملا خودکفا در دل بهشت کوچک کاستاریکا، بهانه گزارش تصویری امروز خبرآنلاین است. این خانه طوری طراحی شده که از آب‌های جنگل و نور آفتاب، آب و انرژی لازم خود را بگیرد

بهنوش خرم‌روز: پلایا کارات واقع در کاستاریکا بخش بی‌نظیری از کره خاکی ما است که 5 درصد از تنوع زیستی کل زمین را در خود جای داده است. این منطقه به حدی زیبا و کم‌نظیر است که بسیاری آن را نمونه کوچکی از بهشت بر روی زمین می‌دانند. حالا یک نفر پیدا شده که در دل این بهشت زیبا خانه‌ بی‌نظیری ساخته که نه تنها فقط از فناوری‌های سبز استفاده می‌کند، بلکه 100 درصد هم خودکفا است و خودش می‌تواند همه نیازهای خود را تامین نماید. این ویژگی‌ها،‌ علاوه بر زیبایی خانه است البته!

خانه سبز

روبلز ارکوئیتکتوس،‌ سازنده خانه،‌ این خانه را به قدری از مراکز شهری و تمدن انسانی دور ساخته است که امکان رساندن هیچ نوع امکانات شهری از قبیل کابل برق یا شبکه فاضلاب و همچنین لوله‌کشی آب به آن وجود ندارد.

خانه سبز

در مورد آب،‌ خانه راه‌حل خودش را دارد و از آب‌های جنگل استفاده می‌کند. همچنین این آب‌ها به واسطه دو توربین هیدروالکتریک کم‌فشار،‌ تبدیل به منبع انرژی این خانه هم می‌شوند. این دو توربین می‌توانند 800 کیلو وات در ساعت انرژی برای خانه تولید نمایند. علاوه بر این‌ها،‌ سقف خانه با صفحه‌های خورشیدی خود می‌تواند بیش از 10،800 کیلو وات در ساعت برق تولید کند. صفحه‌های خورشیدی دیگری هم روی سقف و اطراف خانه وجود دارند که به طور اختصاصی آب خانه را گرم می‌کنند.

خانه سبز

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این خانه را منحصر به فرد می‌سازد این است که تمام موادی که در ساخت این خانه به کار رفته‌اند، ‌از قبل مورد سنجش قرار گرفته‌اند تا ببینند که چه قدر در شرایط محیطی سخت دوام می‌آورند.

خانه سبز

بله شرایط محیطی سخت! چون این منطقه خیلی مرطوب است، ‌بارندگی خیلی زیادی دارد و همچنین انواع و اقسام کپک‌ها،‌ قارچ‌ها و خلاصه انواع گیاهان و جانوران در این منطقه به وفور یافت می‌شوند. بنابراین،‌ خانه از مواد مقاوم و بادوامی برای ماندن در این شرایط و تحمل همه این موارد ساخته شده است.

خانه سبز

به علاوه خانه یک متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده تا حتی‌الامکان از رطوبت مصون بماند. همچنین تمام خانه به صفحه‌های حرارتی مجهز است که اطراف یک چهارچوب ساخته شده از جنس استیل کار گذاشته شده‌اند.

خانه سبز

در طراحی این خانه از نحوه لانه‌سازی حشرات الهام گرفته شده است ه سعی می‌کنند لانه‌های خود را با کفایت و کارامدی بالا بسازند. بدین ترتیب، خانه به شکلی طراحی شده که تا حدی که ممکن است تهویه آن ساده باشد،‌ فضاهای داخلی آن خیلی کم در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند و در طولانی‌ترین مدت زمان ممکن هم از نور طبیعی روز استفاده نماید. همه این موارد در مجموع به معنای مصرف کم‌ترین میزان انرژی ممکن است.

خانه سبز

به گفته معماران این خانه بی‌نظیر، ‌این اولین گام موسسه ISEAMI  (موسسه تاب‌آوری،‌ بوم‌شناسی،‌ هنر،‌ ذهن و پژوهش) است. بر اساس گفته‌های آن‌ها، خود خانه مکان اصلی موسسه خواهد بود. با این حال،‌ طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند در زمان واحد برای فعالیت‌های مختلف مانند پژوهش، آرام‌سازی، آموزش،‌ تمرین، یوگا و بازی مورد استفاده قرار بگیرد.

خانه سبز

در عین حال هم مدیر موسسه می‌تواند از طبقه دوم موسسه به عنوان یک خانه تمام عیار استفاده نماید.

خانه سبز

به نظر می‌رسد که ساخت این موسسه، ‌بهانه‌ای برای ساخت یک خانه بی‌نظیر در یک مکان بی‌نظیر شده است. با مواردی که گفته شد و عکس‌های موجود، این خانه خیلی جذاب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. این طور نیست؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
    0 0
    با اینکه بسیار بسیار عاشقانه اینگونه بناها را می ستایم اما متاسفم از اینکه این طبیعت زیبا و بکر دستخوش تغییرات می شود