تاکنون 1200 ترکیب به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن در دنیا مطرح شده است اما هیچ کدام دوام آیمود را نداشته‌اند و اثرات آیمود بسیار بالاتر از دیگر داروها بوده است.

ایسنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات ایدز گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ایران مسئول آموزش منطقه در زمینه درمان ایدز شد.

 ‌دکتر مینو محرز در افتتاح مرکز آموزش و مطالعات راهبردی مرکز تحقیقات ایدز داروی آیمود (موثر در درمان ایدز) را یک داروی کاملا گیاهی عنوان کرد و گفت: در تهیه داروی آیمود از عصاره سه گیاه استفاده شده است. این دارو طی مراحل پیچیده آزمایشگاهی به شکل داروی تزریقی تهیه می‌شود و خاصیت تنظیم کنندگی سیستم ایمنی بدن را دارد.

وی با اشاره به اقدامات هشت ساله در مورد آیمود ادامه داد: در تمام این مدت مطالعات بر روی این دارو از طریق اصول علمی بر روی بیماران صورت گرفته است. اما متاسفانه در ارزشیابی‌ها مشاهده می‌شود که ارتباط لازم و نزدیک میان آموزش رزیدنت‌ها به ویژه رزیدنت‌های عفونی با مراکز ایدز وجود ندارد. انتظار داریم این رابطه نزدیک برقرار شود.

محرز خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، خاصیت محرک ساخت اینترفرون گاما و همچنین محرک آزادسازی انرژی سلولی را از اثرات شناخته شده درمانی داروی آیمود عنوان کرد و گفت: بیماران پس از دریافت این دارو پرانرژی می‌شوند. از طرف دیگر این دارو بسیار ماندگاری دارد.

به گفته وی، تاکنون 1200 ترکیب به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن در دنیا مطرح شده است اما هیچ کدام دوام آیمود را نداشته‌اند و اثرات آیمود بسیار بالاتر از دیگر داروها بوده است. محرز با اشاره به مطالعات کارآزمایی بالینی داروی آیمود افزود: نتایج حاصله نشان داد که این دارو علاوه بر ایمنی از اثربخشی قابل توجهی برخوردار است.

رییس مرکز تحقیقات ایدز در مورد ثبت داروی آیمود نیز گفت: با توجه به نتایج حاصل شده در این دارو در بهمن ماه 1385 به عنوان داروی موثر در درمان HIV ایدز ثبت شد. نمی‌گوییم آیمود داروی ضد ویروسی است بلکه داروی ضد ایدز است.

وی در ادامه به برخی سنگ اندازیها در مسیر داروی آیمود در کشور اشاره کرد و گفت: این حرکت‌ها بسیار غیرعلمی بود. من به عنوان کسی که سالها در درمان بیماران ایدز فعالیت می‌کنم، داروی آیمود را داروی نوبل می‌دانم.

محرز با اشاره به بار مالی درمان بیماران ایدز که دولت می‌پردازد، عنوان کرد: حتی می‌توان گفت که با استفاده از آیمود می‌توان بار مالی وزارت بهداشت را برای درمان بیماران ایدز کاهش داد.

رییس مرکز تحقیقات ایدز افزود: تاکنون عارضه‌ای که باعث قطع داروی آیمود شود مشاهده نشده است. تنها یک سری عوارض زودرگذر مشاهده شده که این عوارض نیز تحت درمان از بین رفته‌اند. وی با اشاره به گلایه‌های برخی بیماران در زمینه تزریق داروی آیمود گفت: برای نوع خوراکی این دارو نیز اقدام شده چرا که اغلب این بیماران از نوع مصرف داروی تزریقی گله‌مندند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =