افراد بالای 50 سال که به ویروس اچ.آی.وی مبتلا هستند با احتمال بیش‌تر در مراحل آخر این بیماری تشخیص داده می‌شوند و زودتر می‌میرند.

دانشمندان متوجه شدند افراد بالای 50 سال که به این بیماری مبتلا شده باشند با احتمال دو برابر بیش‌تر از جوانان ممکن است ظرف مدت یک سال جان خود را از دست بدهند.
دکتر والری دلپک از مرکز عفونت آژآنس حفاظت سلامت انگلستان در این باره گفت: ما با موارد بسیاری از جمله در بین افراد مسن‌تر روبه رو هستیم که بیماری ایدز در آن‌ها تشخیص داده نشده است. دلیل این موضوع آن است که این افراد تصور می‌کنند به ایدز دچار نشده‌اند و خود را در معرض خطر نمی‌بینند.
او در ادامه گفت: تعداد افراد مبتلا به اچ.آی.وی در کشور انگلستان در طول دهه گذشته سه برابر شده و به عدد 55 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به ایدز که بالای 50 سال سن دارند نیز در حال سرعت گرفتن است. به نظر می‌رسد دوره نهفت بیماری در این افراد بعد از رسیدن به سنین بالای 50 سال به پایان می‌رسد و به هیمن دلیل تعداد افرادی که در این گروه سنی از لحاظ ابتلا به ایدز تشخیص داده می‌شوند در حال افزایش است.
این در حالیست که بسیار از این افراد معمولا در مراحل آخر و پیشرفته بیماری تشخیص داده می‌شوند و به همین دلیل برای درمان آن‌ها نمی‌توان کار زیادی انجام داد.
این موضوع اهمیت بررسی و آزمایش را در میان افراد بالای 50 سال از لحاظ ابتلا به این بیماری نشان می‌دهد. بسیاری تصور می‌کنند بیماری ایدز بیش‌تر به جوانان تعلق دارد و احتمال ابتلا به این بیماری را در افراد مسن زیاد نمی‌دانند.
اما باید بدانید این بیماری به گروه سنی خاصی اختصاص ندارد. هر شخصی در هر وضعیت و گروه سنی که قرار دارد می‌تواند در خطر قرار داشته باشد. کارشناسان از مدت‌ها قبل اعتقاد داشتند پیشگیری بهترین روش برای مبارزه با این بیماری است.
رویترز، 6 آگوست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =