دانشمندان توجه خود را معطوف موزه بزرگ گونه های جانوران دریایی خلیج مکزیک کرده اند تا تاثیر فاجعه زیست محیطی نشت نفت در این منطقه را بر اکوسیستم ان ارزیابی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر:

در یکی از مراکز بزرگ جمع اوری نمونه های گونه های جانوران دریایی خلیج مکزیک در مریلند صدها هزار نمونه از این گونه ها از سی سال پیش نگهداری می شوند.

بررسی این نمونه ها به دانشمندان کمک می کند تا دریابند حادثه نشت نفت چه تاثیری بر اکوسیستم خلیج مکزیک داشته است.

جاناتان کادینگتون ، مسئول موزه ملی تاریخ طبیعی مریلند در این باره گفت:" برای ارزیابی تاثیر نشت نفت ما باید بدانیم که اکوسیستم خلیج مکزیک قبل از این حادثه چه وضعی داشت."

وی افزود بررسی برخی گونه های جانور دریایی خلیج مکزیک که در راس زنجیره غذایی و جزو شکارچیان هستند نشان خواهد داد ایا این گونه ها به اندازه ای که قبل از نشت نفت در خلیج مکزیک وجود داشتند هنوز در این ابها زندگی می کنند یا خیر.

این کارشناس گفت بررسی جمعیت این گونه ها بهترین راه برای ارزیابی وضع اکوسیستم خواهد بود. دانشمندان انتظار دارند نتایج این تحقیقات بر مسائل تجاری و اقتصادی نیز تاثیرگذار باشد.

ماهیگیرانی که به دنبال دریافت غرامت از شرکت بریتیش پترولیوم هستند مایلند بدانند ایا این الودگی نفتی بر کاهش منابع درامدی انها چقدر تاثیر گذاشته است.

مصرف کنندگان غذاهای دریایی نیز مایلند بدانند ایا این نوع غذا هنوز هم برای مصرف کردن سالم است یا خیر. گفته می شود حادثه نشت نفت در خلیج مکزیک بدترین فاجعه زیست محیطی از این نوع در طول تاریخ امریکا بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =