خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان افزایش صادرات بنزین ترکیه به ایران به میزان صادرات بنزین این کشور به ایران اشاره و تاکید کرده طی ماه ژوئن 138 هزار تن بنزین به ایران صادرشده و ایران در برابر این حجم واردات 121.8 میلیون دلار پرداخت کرده است که به ازای هر تن 878 دلار می شود.

به گزارش خبرانلاین اگرچه تا کنون منابع رسمی ترکیه و ایران این خبر را تایید نکرده اند اما در صورت صحیح بودن این اطلاعات ایران هر تن بنزین ترکیه  را 174 هزار و 279 تومان بیش از رقم جهانی خریداری می کند.

به گزارش خبرآنلاین ،  طی ماه ژوئن میانگین قیمت هر لیتر بنزین 520 تومان بوده در حالیه ایران بنابر اطلاعات رویترز هر لیتربنزین از ترکیه را 649 تومان وارد کرده است.

براساس این گزارش هرتن بنزین معادل 1351 لیتر است که در اینصورت هر لیتر بنزین از ترکیه حدود 649 تومان یعنی بیش از 129 تومان گرانتر از قیمت فوب خلیج فارس وارد کشور شده است.

در عین حال براساس این گزارش در ماه ژوئن 186 میلیون و 438 هزار لیتر بنزین از ترکیه وارد کشور شده است  که معادل سه روز مصرف بنزین کشور است.

کارشناسان غربی معتقدند تحریم فروش بنزین به ایران اگرچه ممکن است هزینه های ایران را تاحدودی افزایش دهد اما نمی تواند باعث توقف واردات بنزین به ایران شود. ایران روزانه کمتر از 20 میلیون لیتر بنزین مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند اما با بهره برداری از طرح های پالایشگاهی خود در سال های آینده به صادرکننده بنزین تبدیل خواهد شد.

در این بین مسوولان نفتی تاکید دارند در صورت تحریم بنزین ، ایران به راحتی می تواند نیاز خود را تامین کند و از این بابت هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

براساس اظهارات ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در حال حاضر براحتی می توان نیاز کشور را از طریق تولید پالایشگاه ها و تولید از پتروشیمی ها تامین کرد.

در این بین اخیرا رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز از تلاش این ستاد با همکاری وزارت دفاع برای تولید بنزین از الکل خبرداد و تاکید کرد:در لتاشیم تا تولید بنزین ازدیگر مواد غیر از نفت را افزایش دهیم و به زودی در همین راستا خبرهای خوبی اعلام خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =