کمیسیون ارتباطات و اطلاعات عربستان از شرکتهای سرویس دهنده موبایل در خواست کرد تا سرویسهای ارئه شده به بلک بری را مسدود نمایند.

 این تصمیم عربستان پس از مسدود کردن تلفن هوشمند بلک بری در امارات متحده اتخاذ می شود. در خبر منتشره شده آمده است که از 5 اگوست بدلیل رعایت نکردن قوانین ومقررات کشور عربستان توسط سیستم بلک بری این تلفن و خدماتش مسدود خواهد شد.

مسوولان کانادایی- انگلیسی بلک بری هیچ اعلامیه رسمی درباره این تصمیم منتشر نکرده است. امارات چند روز قبل با اعلام این تصمیم گفت سرویسهای اینترنتی بلک بری مسدود می شوند. سفیر امارات در واشنتگتن موضع گیری منمفی امریکا در قبال تصمیم امارات برای مسدود کردن بلک بری را نا صحیح خواند و گفت هر کشوری قوانین خاص خود را برای بالا بردن امنیت ملی خود دارد.

ظاهرا بلک بری بدون رعایت مسائل امنیتی در امارات سرویس های تحت وب خود را باز گذاشته تا کاربران هر کاری را که بخواهند انجام دهند. از سوی دیگر مظنونان به جاسوسی و ترور که چندی پیش در امارات یکی از رهبران حماس را به قتل رسانده بودند به راحتی با استفاده از بلک بری با یکدیگر ارتباط برقرار کرده بودند که کشف این موضوع دولت امارات را به شدت عصبانی کرده است.

از سوی دیگر کاربران بلک بری ظاهرا توسط آژانسهای امنیتی در امریکا و ... کنترل و مانیتور می شوند و از این لحاظ نیز امارات می خواهد روی کاربرانی که در امارات بلک بری استفاده می کنند، تسلط پیدا کند. در واقع دولت امارات می داند که بلک بری در میان تلفن های هوشمند از بقیه امن تر است و به همین خاطر کشورها از بلک بری خواسته اند برای مانیتور کردن کاربران برنامه مخصوص را در سیستم مخابراتی خود داشته باشند. ظاهرا امریکا و انگلیس و .. چنین برنامه ای را دارند اما صاحبان فناوری این سیستم را در اختیار امارات قرار نداده اند. از سوی دیگر فعالیتهای جاسوسی انگلیسی ها و امریکایی ها در امارات با این تلفن بهتر انجام می شود و اماراتی ها نمی توانند آنها را مانیتور نمایند. نمونه بارز آن ترور یکی از رهبران حماس در امارات است که مسوولان محلی نتوانستند مدارک 100 درصد رسمی و مناسبی علیه انگلیسی ها و اسرائیلی ها بیابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =