روزنامه اعتماد نوشت: 65 روز است که در ورودی سالن کنفرانس طبقه هشتم ساختمان کوثر به روی خبرنگاران بسته مانده و رسانه‌ها همچنان چشم انتظار خودکار رییس‌جمهور هستند تا ببینند چه کسی جایگزین محمدباقر نوبخت می‌شود.

سخنگويي كه شايد به دليل مشغله فراوان از جمله رياست بر سازمان برنامه و بودجه آن طور كه بايد، انتظارات را برآورده نمي‌كرد اما به هرحال حضورش موثر بود. امروز وقت صحبت با مردم است. بازار ارز و طلا كه تبديل به چالشي جدي براي دولت شده بود، اين روزها روي خوش به دولت و مردم نشان داده و شايد اين اتفاق بهترين فرصت براي آغاز فصل جديد گفت‌وگوي دولت با مردم باشد. در 65روز گذشته نگاه همگان اعم از موافق، منتقد و حتي مخالف به دهان دولت بود اما اين نگاه‌ها همچنان چشم به راه مانده‌اند.

سخنگوی دولت

يكي از انتقادات جدي كه در 65روز گذشته مطرح مي‌شد آن بود كه چرا دولت صحبت نمي‌كند؟ طبيعتا مشغله‌هاي كاري رييس‌جمهور و وزرا به حدي است كه شايد انتظار پاسخگويي درباره تمامي مسائل انتظار زيادي بود و اين دقيقا همان نقطه‌اي است كه نشان‌دهنده اهميت حضور سخنگو در دولت و صحبت با مردم است؛ صحبتي كه مي‌تواند علاوه بر پاسخ به سوالات، افكار عمومي را توجيه و آگاه كند. طي هفته‌هاي گذشته، تقريبا هر دو روز يك بار خبري درباره انتخاب سخنگوي جديد دولت در آينده‌اي نزديك روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار مي‌گرفت.

آينده نزديكي كه همچنان فرا نرسيده اما واضح است كه سكوت دولت بيش از اين جايز نبوده و حسن روحاني بايد هرچه سريع‌تر فردي توانمند را براي اين كرسي حساس جايگزين كند تا هم ميدان اظهارنظر را از رقبا پس بگيرد و هم نشان دهد حرف براي گفتن دارد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =