۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰

دانشمندان هشدار دادند مصرف غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا یک سوم افزایش دهد.

در این تحقیق ادعا شده است افزودنی‌های خاصی که در طی فرآیند تهیه این غذاها استفاده می‌شود می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به این بیماری‌ها مرتبط باشد.
نیتریت و نیترات سدیم، انواع مختلف نمک که به این گوشت‌ها مانند سوسیس‌ها یا همبرگرها اضافه می‌شوند می‌توانند با اسید معده در حین هضم غذا واکنش داده و تولید ترکیبات سمی کنند.
بر همین اساس افرادی کی بیش‌ترین میزان استفاده از این محصولات را دارند با احتمال 30 درصد بیش‌تر ممکن است نسبت به دیگران به سرطان مثانه دچار شوند.
دانشمندان در موسسه ملی سرطان در آمریکا اطلاعات پزشکی 300 هزار مرد و زن بین 50 تا 71 سال را بررسی کردند تا رابطه بین مصرف افزودنی‌های این گوشت‌ها و خطر ابتلا به سرطان مثانه را بسنجند.
شرکت کنندگان در این تحقیق، سوالاتی در مورد میزان مصرف این غذاها و چگونگی طبخ و مصرف آن‌ها را از سال 1995 تا کنون پاسخ دادند.
سپس این گروه به مدت 8 سال تحت نظر قرار گرفتند. در این مدت 854 نفر به سرطان مثانه دچار شدند.
دانشمندان با انجام این تحقیقات متوجه شدند افرادی که بیش ترین میزان مصرف نیتریت و نیترات را داشتند بین 28 و 29 درصد بیش از دیگران ممکن است به بیماری سرطان مثانه دچار شوند.
دکتر آماندا کراس، که این تحقیقات را انجام داده است در این باره توضیح می‌دهد که چرا مصرف این محصولات ممکن باعث بروز این نوع سرطان در بدن شوند.
او در این باره گفت: افزودنی‌هایی که در این نوع غذاها استفاده می‌شود و شیوه تهیه آن‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای خطرزا هستند.
تحقیقی که سال گذشته توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده بود نشان می‌داد کنار گذاشتن خوردن گوشت به طور کامل می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها از جمله سرطان مثانه را تا 50 درصد کاهش دهد.
یک تحقیق اروپایی که در سال 2005 انجام شده بود نشان می‌داد افرادی که بیش از دو نوبت از گوشت قرمز یا فرآوری شده در روز استفاده می‌کنند خطر ابتلا به سرطان معده را تا یک سوم افزایش می‌دهد.
تلگراف ، 2 آگوست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =