فیلم | دیوانه‌بازی اسپانیایی‌ها در یک جشنواره عجیب و تاریخی

اگرچه جشنواره گوجه فرنگی مردم اسپانیا شهرت زیادی دارد اما دیوانه بازی مردم در این جشن هیچ وقت عادی نمی شود. امسال هم هزاران نفر در این جشنواره که به آن توماتینا گفته می شود شرکت کردند و در یک ساعت بیش از ۱۴۵ تن گوجه‌فرنگی نرم و رسیده توسط شش کامیون بین شرکت‌کنندگان توزیع شد تا مردم به هم پرتاب کنند.

 

این جشنواره یادبود بلوای شادی است که در سال ۱۹۴۵ در روستاهای این منطقه اتفاق افتاد. در آن زمان عده‌ای جوان از گوجه‌های یک سبزی‌فروشی برای دعوا استفاده کردند ولی دعوای آنها تبدیل به جشن شد.

جشن توماتینا در دهه ۵۰ میلادی مدتی به دستور ژنرال فرانکو، دیکتاتور وقت اسپانیا، ممنوع شده بود. در سال ۱۹۵۹ میلادی شورای منطقه بونیول این جشن را با برقراری قوانین اجرایی خاص، رسمی کرد.

بر اساس قوانین این جشن که اوج مراسم گرامیداشت قدیس محافظ منطقه است یک‌ ساعت به طول می‌انجامد. استفاده از هر گونه شی تیز یا سفت ممنوع است. گوجه‌ها قبل از پرتاب شدن باید له شوند.

گوجه‌ها از سال ۱۹۸۰ توسط شورای منطقه توزیع شده و ۴۸ ساعت قبل از جشن برای نرم شدن در مکانی گرم قرار می‌گیرند. کل گوجه‌های توزیعی در همان حوالی تولید می‌شود.

 

6767

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    1 1
    سلام فیلمهای سایت شما چرا باز نمیشه ؟؟