بالاخره پس از کش و قوس های فراوان مشکل صدور روادید اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند برطرف شده که خوشبختانه ازاین‌ پس این منطقه شاهد رونق گردشگری و اقتصادی خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند: در سال ۱۳۷۲ هیئت‌وزیران به‌موجب ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی صدور روادید اتباع خارجی در مناطق آزاد تجاری را تصویب و در تاریخ ۱۰/۲/۱۳۷۳ طی نامه شماره ۱۶۴۴۷/ت۲۵۲ک، این مصوبه را به شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ نمود. ماده ۲ این مصوبه به شرح زیر است:

«اتباع خارجی برای ورود مستقیم به مناطق از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق، نیاز به تحصیل روادید نخواهند داشت».

مفاد این مصوبه کاملاً شفاف و روشن است. مع‌هذا مصوبه مزبور که قبلاً در مناطق آزاد کیش و انزلی به اجرا درآمده بود، به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها، تاکنون در منطقه آزاد اروند عملی نبود که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل برطرف شده و ازاین‌پس شاهد رونق گردشگری و اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

مسلماً هدف دولت محترم تدبیر و امید و شورای عالی مناطق آزاد کشور از اعطای چنین امتیازی، پیشینه شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ آسیب‌های وارده ناشی از ۸ سال جنگ و ویرانی و تمایل آنان به عمران و آبادی و بازگشت رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار در این دو شهر است.

در جهان امروز، مقوله گردشگری یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی درزمینهٔ کسب درآمدهای ارزی و ایجاد اشتغال و دست‌یابی به توسعه پایدار به شمار می‌آید.

با نگاهی به کشورهای پیرامونی- به‌عنوان‌مثال امیرنشین دبی- می‌توان به اهمیت آن پی برد.

ضمن آنکه جهت دست‌یابی به توسعه پایدار و فاصله گرفتن از اقتصاد تک‌محصولی نفتی، ابزار بسیار مهمی محسوب می‌شود.

از سویی دیگر با ورود گردشگران خارجی و تبادلات فرهنگی، به‌طور حتم، فرهنگ غالب از جهت تأثیرگذاری ، فرهنگ ایران‌ زمین خواهد بود که با پشتوانه غنی تاریخی و اسلامی خود، اتباع بیگانه را مجذوب خویش خواهد ساخت و از این لحاظ صنعت گردشگری نقش تعین کننده‌ای درزمینهٔ توسعه سیاسی و اجتماعی کشورمان ایفا خواهد نمود. 

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =