پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد:

نخستین جشنواره رادیویی طنز و تبسم با انتخاب محبوبترین هنرمندان عرصه طنز رادیو برگزار شد.

در این مراسم که در سالن اجلاس سران و با حضور مسوولان رسانه ملی و رییس دفتر ریاست جمهوری برگزار شد، از نظر مخاطبان رادیو، آقایان منوچهر آذری، امیرحسین مدرس، مهران امامیه، علیرضا جاویدنیا، داوود منفرد، رضا عبدی، فرزاد حسنی، داریوش کاردان، عباس محبی و اصغر سمسارزاده، به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا دهم شدند.

58 چهره طنز در این جشنواره به مخاطبان معرفی شده بود. در این مراسم صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما با بیان این‌که انسان توسعه‌گرا انسانی شاد، سرزنده و امیدوار است، گفت: به این دلیل در آموزه‌های دینی و ادبیات ما بر شاد زیستن و شاد کردن مردم توصیه شده است.

وی یکی از شاخص‌ترین ابعاد حضور مؤثر و بی‌بدیل رسانه‌ها در زندگی اجتماعی را ایجاد شادی و نشاط در جامعه دانست و اضافه کرد: مخاطبان افزون بر بهره‌گیری اطلاعاتی از رسانه‌ها، در آن‌ها فضای آرامش بخش را جستجو می‌کنند.

صوفی با اشاره به این‌که اصلی‌ترین عنصر تولیدکننده برنامه‌های طنز هنرمندان هستند، گفت: هنرمندان توانمند با ایثار و فداکاری، فضای شاد، آرامش بخش، امیدآفرین، انتقاد سالم، سازنده و مشفقانه ایجاد می‌کنند و به عنوان منتقدی دلسوز و با توجه به مبانی ارزشی و اعتقادی، روحیه اجتماعی را برای توسعه و پیشرفت افزایش می‌دهند.

وی افزود: تلاش ما در صدای جمهوری اسلامی ایران افزایش برنامه‌های طنز است.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها وظیفه تمییز بین کار بد و خوب را بر عهده دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید از روند مثبت و جریان بالنده در جامعه حمایت و فضایی را ترسیم کنند که در سایه آن کسانی که در مسیر خدمت و ارزش‌های اصیل ملت حرکت می‌کنند، بزرگ شمرده شوند.

رحیم‌مشایی جمعه شب در جشنواره طنز و تبسم رادیو ایران، با بیان اینکه رادیو رسانه‌ای پرنفوذ و قدرتمند است، اظهار داشت: رادیو فراتر از سایر رسانه‌ها قادر است با ایجاد ارتباط معنوی و روحی با مخاطب خدمات بسیار ارزشمند و گسترده‌ای داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: طنز ظرفیت بزرگی است که رسانه‌ها با استفاده از این قالب می‌توانند به بهترین شکل ممکن پیام سازنده خود را به مخاطب منتقل کنند. وی حضور در رادیو را از بهترین مقاطع زندگی خود دانست و گفت: همچنان رادیویی بودن را در وجود خود احساس می‌کنم و برای کسانی که در رادیو فعالیت کرده‌اند خروج از مکتب رادیو کار بسیار دشواری است.


مهندس مشایی افزود: زمانی که انسان شادمان و پرنشاط است، بهترین شرایط برای برقراری ارتباط و انتقال پیام است و برنامه‌های طنز می‌تواند با ایجاد این فرصت پیام‌های سازنده و مثبت را به مخاطب منتقل کنند. رییس دفتر رییس جمهور افزود: وظیفه رسانه‌ها انتقال اطلاعات و ایجاد ارتباط منسجم بین آحاد ملت است و به تعبیری مسئولیت انسجام و اتحاد یک ملت بر عهده رسانه‌ها قرار دارد.


وی ظاهر آراسته و چهره بشاش را موجب افزایش قدرت نفوذ پیام به مخاطب دانست و گفت: خوش‌خلقی، چهره بشاش و برخورد محبت‌آمیز از صفات اهل بهشت است. اگر پیام مهمی با بسته‌بندی نامناسبی ارائه شود، نتیجه‌ای نخواهد داشت. مشایی خاطرنشان کرد: طنز بهترین وسیله برای متوجه کردن مسئولان نسبت به اشکالات و اصلاح امور و ارائه حقیقت به جامعه است.


رئیس دفتر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگرچه هنرمندانی که در عرصه رادیو و طنز فعالیت می‌کنند بعضاً در عرصه زندگی و معیشت با مشکلاتی مواجه هستند اما به خاطر مردم ناراحتی و گرفتاری‌های خود را فراموش می‌کنند و این کار بسیار ارزشمندی است. بی‌تردید عبادت و خدمتی که از غصه‌های مردم کم کرده و فرصت شکوفایی ایجاد کند از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است.


وی افزود:‌ دین انسان‌ها را به شادمانی و نشاط دعوت کرده و برداشت‌هایی که گمان می‌کنند، انسان مؤمن باید عبوس باشد،ناصحیح است.


مهندس مشایی با بیان اینکه غصه و سیاهی در مکتب اسلام جایگاهی ندارد،گفت: مکتب ملت ایران، مکتب ارزش‌های اصیل اسلامی، انسانی و شادمانی است. خداوند از خشنودی قلب مؤمن خشنود می‌شود و هر کس این قلب را خشنود کند، کاری ملکوتی انجام داده است. وی ادامه داد: با خشنود شدن انسان‌ها امکان رشد و تعالی و شکوفایی در جامعه فراهم می‌شود. ملت ایران، ملت بزرگی است و یکی از علائم بزرگی نشاط و شادمانی است ملتی که افسرده باشد هیچگاه بزرگ نخواهد شد و فرصت رسیدن به شکوفایی و قله‌های کمال را پیدا نخواهد کرد.


مهندس مشایی در این مراسم به پنج نفر از هنرمندانی که از سوی مردم به عنوان محبوب‌ترین هنرمند، شناخته شده‌اند لوح تقدیر و تندیس اهدا کرد.


منوچهر آذری، امیرحسین مدرس، مهران امامیه، علیرضا جاویدنیا و داود منفرد بعنوان برگزیدگان این جشنواره جوایز خود را از دست رییس دفتر رییس جمهور دریافت کردند.


در این مراسم که در سالن اجلاس سران و با حضور مسوولان رسانه ملی و رییس دفتر ریاست جمهوری برگزار شد، از نظر مخاطبان رادیو، آقایان منوچهر آذری، امیرحسین مدرس، مهران امامیه، علیرضا جاویدنیا، داوود منفرد، رضا عبدی، فرزاد حسنی، داریوش کاردان، عباس محبی و اصغر سمسارزاده، به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا دهم شدند. از برگزیدگان با اهدای تندیس و لوح تقدیر و جوایز نقدی قدردانی شد.


اسفندیار رحیم مشایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز از طرف رییس‌جمهور به سعید توکل مسوول برنامه جمعه ایرانی رادیو ایران و همسرش هزینه سفر زیارتی خانه خدا را اهداء کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آتشگردون IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    1 0
    فرزاد حسنی چه نقشی در طنز ایران داشته؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی ها از او با سابقه تر و حرفه ای تر هستند
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    1 0
    آتشگردون جون شما می تونی کمی رادیو گوش کنی جواب سوالاتت رو میگری برنامه های 10 سال پیش رو هم میتونی ار آرشیو سازمان بگیری