به گزارش واحد مرکزی خبر:

محققان امریکایی و فرانسوی در پژوهشی مشترک دریافتند درمان بیماری ایدز در معتادان تزریقی هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم از نظر پزشکی، موثر.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس ،‌محققان می گویند معتادان تزریقی بالقوه ، بیمار ایدزی محسوب می شوند و باید از سلامت آنها و جامعه اطرافشان محافظت کرد. این دانشمندان می گویند درمان معتادان تزریقی ، از افزایش انتشار ایدز جلوگیری می کند. دکتر دونالد شپارد و همکارانش در دانشگاه والتام اعلام کردند

بررسی آنان بر دو روش درمانی در معتادان تزریقی متمرکز شد که شامل درمان ایدز و کنترل اعتیاد بود که هر دو نیز با موفقیت همراه شد.

در واقع ،‌ این محققان ،‌ معتادان تزریقی را به صورت موارد مثبت و شناخته نشده ایدز فرض کرده بودند. نتایج بررسی این محققان که در شماره اخیر نشریه لانست منتشر شد در کنفرانس بین المللی ایدز در وین نیز مطرح شده بود. شدت بیماری و گسترش آن در جهان بعد از اولین گزارش که در سال هزار و نهصدو هشتاد و یک میلادی بوده است ، بیماری ایدز را در شماریکی از مهمترین معضلات بهداشتی ، درمانی ، اجتماعی و اقتصادی قرار داده است .

با گزارش بیست و سه میلیون فوت به علت از ابتدای اپیدمی تا پایان سال دو هزار و یک میلادی ، ایدز چهارمین عامل مرگ در جهان و اولین عامل آفریقای زیر صحرا شناخته شده است اکثر این قربانیان جوان بوده و پنج میلیون نفر از آنان را کودکان زیر پانزده سال تشکیل می دهند.

در حال حاضر وجود چهل میلیون فرد آلوده و بیمار در جهان تخمین زده میشود. نود و پنج درصد از مبتلایان جهان در کشور های در حال توسعه زندگی می کنند .

از نظر سازمان جهانی بهدا شت دنیا به ده منطقه جغرافیایی تقسیم شده است و میزان آلودگی در هر منطقه متفاوت است .

در سال نود و هشت در هر ساعت ، بیست و دو هزار نفر آلوده شده اند که یک سوم مبتلایان در گروه سنی زیر بیست و پنج سال قرار داشته اند این عده در دهه بعد یعنی قبل از سی و پنج سالگی فوت خواهند کرد امید به زندگی که در قرن بیست و یکم با افزایش بهداشت و به کارگیری واکسن های مختلف حتی در آفریقا افزایش پیدا کرده و به مرز پنجاه و نه سالگی در ابتدای هزار و نهصدو نود در جنوب افریقا رسیده بود تا سال دو هزار و پنج و دو هزار و ده به مرز چهارده سالگی سقوط خواهد نمود .

تا به امروز چهارده میلیون کودک به علت فوت والدین بخصوص مادران خود به علت بیماری ایدز یتیم شده اند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =