تنها 25 درصد ایجاد سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اموربهداشت در همایش مجمع سلامت بخش پاپی عنوان کرد: حضور مردم در ارتقا سطح سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دكتر طهماسب نظري با بيان نقش پررنگ مردم در سلامت اجتماع، گفت: تنها 25 درصد ايجاد سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و 75 درصد ديگر به ساير دستگاه ها و مردم ارتباط دارد. وي ادامه داد: مجمع سلامت با همين رويكرد و فعال كردن حضور مردم در تأمين سلامت جامعه شكل گرفته است.

دكتر نظري اظهار داشت: عوامل تهديد كننده ي سلامت انسان در دنياي امروز تغيير كرده اند و ديگر عوامل عفوني يك خطر عمده محسوب نمي شوند. وي با اشاره به اين كه عوامل غير عفوني عامل اصلي مرگ و مير هستند عنوان كرد: كاهش اين خطرات تنها در سايه ي تغيير عادات و رفتارهاي اشتباه و پرخطر است كه حضور مردم و ساير دستگاه هاي اجرايي در آن نقش محوري دارد.

مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در امور بهداشت همچنين به دستاوردهاي اين دانشگاه به ويژه در حوزه ي كاهش مرگ و مير مادران باردار و كودكان كمتر از 5 سال اشاره كرد و گفت: ما بايد با كمك مردم شرايطي ايجاد كنيم كه در تمامي زمينه هاي بهداشت و درمان به آمارهاي استاندارد برسيم.

 

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =