خطر مسمومیت و مرگ در قارچ های دستفروشان

«خبرجنوب» نوشت: دیروز خبر آمد که 90 نفر در کرمانشاه بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شده و 3 نفر جان خود را از دست داده اند. 8 نفر هم برای پیوند کبد به شیراز منتقل شدند که گویا یک نفر آنها در شیراز جان خود را از دست داده است.

مسئول گروه آموزش و ارتقاي سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز نسبت به بروز مسموميت و حتي مرگ براي كساني كه اقدام به مصرف قارچ هاي سمي ميكنند، هشدار داد.
دكتر محمدرضا كريمي در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» گفت: مشاهده مي شود افرادي در كنار خيابان و به صورت دستفروشي و دوره گردي اقدام به فروش قارچ ميكنند و با توجه به رويش قارچهاي سمي در شرايط آب و هوايي فعلي، از مردم خواستاريم اقدام به خريداري آنها نكنند.
وي افزود: قارچ هاي سمي مسموميت هاي شديد ايجاد مي كند و حتي باعث از كار افتادن كبد و مرگ مي شود به طوري كه طي چند روز اخير، يك فرد اهل كرمانشاه كه به دليل مسموميت با قارچ نياز به پيوند كبد پيدا كرده بود، حتي به عمل پيوند هم نرسيد و در شيراز فوت شد.
دكتر كريمي يادآور شد: پختن، آب پز و كباب كردن به هيچ عنوان از سمي بودن قارچ نمي كاهد و مردم بايد مراقب خريد قارچ از دوره گردها باشند. قارچ بايد از مزارع تحت كنترل جهاد كشاورزي و ميادين ميوه و تره بار تهيه شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =