در دوران پساخروج آمریکا از برجام، نوبت پرش قهرمانانه است!

ضمن تبریک صمیمانه به دلواپسان؛ اسرائیل و عربستان بالاخره این موش و گربه بازی و یکی به نعل و یکی به میخ زدن‌های ترامپ تمام شد و دلارهای عربستانی کار خودشان را کردند. دنیا دنیای داد وستد است- البته به جز ما که فقط می‌دهیم- اصلا دلیل اینکه ترامپ 4 روز زودتر تصمیمش را عملی کرد به این خاطر بود که عربستان بتواند دستمزد خروج آمریکا از برجام را قبل از تعطیلات آخر هفته(و بسته شدن بانک‌ها) کارت به کارت کند! واقعا شما فکر می‌کنید ترامپ اولین سفر خارجی‌اش را به عربستان رفت تا با آنها رقص شمشیر بکند؟ ترامپ به آنجا رفت تا به این سوال عربستان که پرسیده بود: من رو بیشتر دوست داری یا برجام رو؟ جواب درخوری بدهد!

آیا عربستان فقط می‌تواند فوتبال‌مان را آواره و دربدر کشورهای عربی کند؟ نه جانم؛ پول را روی سنگ هم که بگذاری می‎تواند مثل آب خوردن، آبش کند چه رسد به دلی که با دیدن یک پورن استار هم آب می شود!! حالا باز بروید، در عصر ارتباطات سفارت تسخیر کنید و موشک هوا کنید. بگذریم...

به هر حال و در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌بریم که می‌شود بدون تشویش و تعارف، تکلیف‌مان را با برجام نصف و نیمه‌ای که فکر می‌کردیم سرتاپای‌مان را طلا بگیرد معلوم کنیم.یعنی الان باید از این فرصت عدم بلاتکلیفی استفاده کرد و بشینیم و بیینم با خودمان چندچندیم. وقتی کمی با فکر عمل کنیم؛نه تنها مثل تسخیر سفارت عربستان به این و آن پاس گل نمی‌دهیم بلکه می‌توانیم برای یک بار در تاریخ هم که شده؛ بالاخره از یک چیزی، ما هم امتیاز کسب کنیم. چطوری؟ اینطوری...

شکی نیست که توپ در زمین آمریکاست و ترامپ گوشه رینگ است.یعنی کشوری که یک معاهده بین المللی را آش و لاش کرده! سازمان ملل هم اگر سازمان ملل باشد باید مثل پیگیری حقوق بشر در ایران(که دستش هم درد نکند) پیگیر این جرواجر کردن‌ها هم باشد و آمریکا را به همین خاطر محکوم کند. به این مو قسم؛ چنین حرکتی خیلی بیشتر از شعار مرگ بر آمریکا و یا کشیدن پرچمش روی زمین می‌تواند در چزاندنش تاثیر داشته باشد. اما به شرط اینکه مسئولان ما پیگیرش باشند و حواس‌شان به توصیه‌های پرت و پلای «کیهانی» و کارهای «رمبویی» پرت نشود. مقابله به مثل را می‌شود با این امتیازی که داریم عملی کرد نه با هوچیگری و تیترهای هیجانی. شما فکر می‌کنید چرا کشورهای دیگر طرف قرارداد با ما- حتی کشوری مثل انگلیس- از این تعهدنامه خارج نشدند؟ چون آنها کاسب نیستند؛ این کاره هستند. این حضرات خوب می‌دانند نقض یک معاهده بین المللی تا چه حد می تواند یکی را خاک بر سر کند و او را در انظار جهانی بد و بی‌تربیت نشان دهد. راستی؛ آمریکا بعد از این چطور می‌تواند یقه یکی را بگیرد که مثلا چرا به چیزی متعهد نیست! با زور؟ خب؛ این هم حرفی است. اما این را هم بگویم؛ سکوت اروپایی ها و به ظاهر با ما بودنشان هم، خیلی معمولی و از رضا نیست. آنها مثل یک گرگ آرام و بی حرکت در کمین نشسته‌اند و منتظرند حرکتی از ما سر بزند تا پیراهن عثمانش کنند و بعد هم، بدون هیچ عذاب وجدانی با بوق کرنا برجام را -به قول ژنرال- «کل یوم» باطل کنند. اینطوری هم به آمریکا وفادار می‌مانند و هم به تعهدات بین المللی. به همین خاطر است که می‌گویم هر چه کیهان و دلواپسان می‌گویند را کاملا برعکس اجرایش کنید.

اما از این طرف هم مسئولان باید با مردم آشتی کنند و اعتماد آنها را جلب کنند. اگر مردم به این نتیجه برسند که دولت فیلتر گذار می‌تواند خدمت گزار باشد در آن صورت کاری می کند کارستان یعنی کاری می کند که دیگر بابای ترامپ هم نتواند با ما کاری بکند. راهش هم ساده است... فقط کافیست؛ مردم بدانند پول نفت‌شان دقیقا کجا می‌رود. سوراخ سمبه‌ها، شفاف‌سازی شوند و بعد هم با درزگیرهای محکمی یکی یکی گرفته شوند. اختلاس‌چی‌ها و ژن های خوب اعزام شده به خارج معرفی شوند و جلوی قاچاق‌های‌شان و رانت خوری‌هایی که دارند گرفته شود و بطورکلی جیره شان قطع شود؛ خلاصه عین کف دست و راست و حسینی با مردم رفتار شود. در این صورت نه نیاز به فیلتر هست چون دیگر چیزی نمی ماند برای رو شدن و نه نیاز به دراز کردن دست به سمت اروپا و حتی روسیه.
مردم وقتی از مسئولانشان مطمئن باشند؛ دلارهایشان را از زیرفرش بیرون می‌کشند-دلارهایی که بخاطر عدم اطمینان از آینده پنهان شده بودند- و تزریق بازار می‌کنند جوان‌ها هم با جان و دل کار می‌کنند و دیگری کسی فکر فرار و پناهندگی و مهاجرت نمی‌کند؛ اما به شرط اینکه به اندازه پیگیری پرونده رقص لزگی دختران 9 ساله و یا بدحجابی دختر 16 ساله به این مسائل هم توجه شود و مثل پرونده اسیدپاشی و تسخیر سفارت ها و قاضی مرتضوی ها و طوسی ها همه چیز سیاه و سفید نشود و این جور چیزها هم پشت گوش انداخته نشوند. همانطور که آمریکا در ویتنام و ژاپن و خیلی از جاهای دیگر نتوانست غلطی بکند اگر شرائط اینی که گفتیم باشد؛ بالطبع در سرزمین مهد پهلوانان هم نمی‌تواند هیچ غلطی بکند اما باز به شرط آنکه ما قدم غلط برنداریم و مردم را قبل از هر چیز آدم حساب کنیم.ما می توانیم دعواهای خانوادگی خودمان را حل کنیم بشرط آنکه ریش سفیدها پا پیش بگذارند و ریش سفیدی کنند. اینطوری می‌توانیم در جنگ نه با یک دیوانه روانی بلکه با هر کس و ناکسی مقابله کنیم بعبارتی بهتر: پرش قهرمانانه بکنیم.

حالا بازهم بچسبید به روسیه و برجام و چند اپوزیسیون کشورهای دیگر ... دولت مردان؛ امروز منتظر یاری سبزتان هستیم. همه چیز برای یک اتحاد ملی فراهم است این موقعیت را هم دچار فرصت سوزی نکنید.

اینستا: farzinpourmohebbi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 8
    الحمد لله تو این وضعیت با حضور امثال شما از واردات سنگ پا بی نیازیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    4 0
    زهی خیال باطل درزگیری فساد خیال باطل است جانم
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    4 0
    روی کاغذ بله امکان داره، ولی در عمل بزرگوار دل کندن از ثروت و قدرت به این راحتی ها نیست. خداوند به مردم رحم کند.