۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

چرا کارمان به یک پورن استار باز دلقک کشید؟

می گویند دست روزگار گلچین می‌کند و گل های درشت‌تر را زودتر خاک بر سر می کند. به نمک روی خیار قسم؛ این موضوع در مورد سرزمین ما کاملا صادق بوده وهست. چون به استثنای ما مردم -که همیشه سنگ کف رودخانه بودیم و هستیم- هیچ گل درشتی نمانده وهر که مانده، دانه درشتی است که تنها کارش تولیدمثل ژن‌های خوب است! یکی از ویژگی‌های دانه درشت‌های شایسته سالارمان هم این است که همیشه به اندازه یک پیک عقبند...
مثلا این حضرات؛ وقتی که عصر موشک و اتم بود، به نام ساده زیستی، زندگی درعصر حجر را تبلیغ می‌کردند و حالا هم درعصر ارتباطات، وسایل ارتباطی را فیلتر می‌کنند و بجایش موشک هوا می‌کنند!! یعنی یک قرن عقب...
یادمان نرفته که چند ده سال پیش یعنی درهمان عصر موشک و اتم، کلی زحمت کشیدیم تا نمایندگان مجلس و خیلی از مدیران را متقاعد کنیم که روی صندلی‌ نشستن و با کفش وارد محل کار شدن جزو امور جلف نیستند و همچنین پدرمان درآمد تا به مدیران ارشد حالی کنیم که از میهمانان خارجی مثل فیلم گنج قارون با سفره‌ای روی زمین و کوبیدن آبگوشت پذیرایی نکنند. کاخ ها قبل از آنکه محل زندگی دیو و دد باشند می توانند نشانگر هنر و فرهنگ کشورمان باشند. هر چند هنوز که هنوز است نتوانستیم ظاهرشان را در حد بین المللی آراسته کنیم و تا مثلا کروات را حداقل به اندازه یک درازآویز بلند قالب تن شان کنیم!
با این اوصاف، طبیعی است که این دکتران نخبه در عصر ارتباطات هم به صرافت ساخت موشک و اتم بیفتند و از آن طرف هم، فیسبوک و تلگرام و یوتیوب را فیلتر کنند و یا روی امواج ماهواره پارازیت سرطان زا ول کنند.
اگر دعا می کنید این موضوع را هم به لیست دعاها‌یتان اضافه کنید که وقتی خدا می‌خواهد ما و به ویژه مدیران ما را به راه راست هدایت کند کمی دست بجنباند و تا دیر نشده این کار را بکند. چون وقتی سر وقت و یا به قول فرنگی ها (آن تایم) نیستیم همیشه مجبوریم جریمه دیرکرد بپردازیم. یعنی بعد از اینکه کلی بلا به سرمان آمد ودخل جیب مان درآمد و... تازه شروع می کنیم به اصلاحات و تجدید نظر... آنهم با اسامی مختلف! آخر و عاقبتش هم همینی می شود که شدیم. یعنی سرنوشت مان به یک خل و چل یانکی در آن سر دنیا بند می‌شود که صبح روز 12 ماه می می خواهد از کدام دنده بلند شود! کشوری که ظاهرا مراقب است که هیچ کشور دیگری دست از پا خطا نکند و مثلا یک چیزی عین حقوق بشر را لگدمال نکند؛ خودش می خواهد (و یا حداقل نشان می دهد که می خواهد) با افتخار و در روز روشن و مثل آب خوردن یک قرارداد بین المللی را جرواجر کند و کسی هم نمی تواند کاری کند!! زورگویی هم عالمی دارد اما حدی هم دارد.
چرا ما باید کارمان به وسوسه های یک دلقک پورن استار باز بکشد؟ کسی که بدون شک دچار سادیسم است و با موش و گربه بازی و بلاتکلیف نگاه داشتن 80 میلیون، ارز و سکه را بالا و پایین می کند و سرنوشت میلیونها آدم را از این رو به آن رو می کند و بعد هم بازی را تا دور بعد ادامه می دهد تا با یک سیاست کج دار و مریز(بیشتر مریض) دیگر استرس و هول و ولا به جان مان بیندازد؟ ایکاش به همان دلیلی که می‌گویند «مرگ یک بار و شیون هم یک بار» بمب اتم برسرمان می انداخت! تا کی هر روز مردن و زنده شدن و به ریش ما خندیدن؟ اینکه چرا ترامپ مریض است مشکل ما نیست اینکه چرا عنان اختیار ما در دست کسی قرار گرفته که می شود با دلارهای نفتی عربستان و خیمه شب بازی های نتانیهو عقایدش را تغییر داد مصیبت ماست. اینکه کجای کار مدیران ما -که اتفاقا همگی خود را نخبه و استاد دانشگاه هم می دانند- لنگ می زده تا از کسی که مدرک معمولی هم ندارد رودست بخورند و در بازی او قرار بگیرند و کلی هم متضرر شوند. مسئولین ما هر روز ناچارند تاکید کنند که ما گزینه های زیادی را برای مقابله با پاره شدن برجام داریم اما بین خودمان باشد همه می دانیم که اگر این گزینه‌ها حتی آمریکا را هم بچزاند ملت ما را بیشتر اذیت خواهد کرد و دست آخر چیزی دست ملت را نمی گیرد.
خنده دار نیست که قرارداد بین المللی ببندی و تا سال‌ها بعد از آن بشینی و مدام به فکر فسخش باشی و هر روز گزینه‌های احتمالی پاره شدنش را با خودت مرور کنی؟ شما را نمی دانم من که خنده ام می گیرد.چون معمولا قراردادی بسته می شود تا خیال آدم را راحت کند نه بالعکس! البته شاید دیوانه‌ای مانند ترامپ باعث شود که مسئولین بفهمن کجای کارشان اشتباه بوده؛ بشرط آنکه مانند کسی که زمین افتاده بود و برای اینکه خیط نشود؛ اصرار نداشته باشند تا خانه سینه خیز بروند. فقط کافیست بلند شوند و لحظه ای فکر کنند تا کشور را به حالتی درآورند که مردمش همگی به فکر مهاجرت و یا درآرزوی مهاجرت نباشند اگر مردم کشور آینده خود را در جای دیگری نبینند با چنین پتانسیلی بابای ترامپ هم نمی تواند کاری کند اما افسوس سیاست ها معلوم نیست دقیقا رو به کجاست.
خیر پیش به امید کسب تجربه و به کار بستن آنها
اینستاگرام: farzinpourmohebbi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =