دبیر شورای کتاب مجمع جهانی ‌اهل‌بیت(ع) از آغاز پروژه‌ای برای تدوین کتابی به منظور معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت جامع و فراگیر خبر داد.

کتاب جامع درباره حضرت فاطمه زهرا(س) که بنا است نتایج آن در به زبان‌های گوناگون ترجمه شود، می‌کوشد با معرفی کامل دختر پیامبر اکرم(ص) به پرسش‌ها و شبهه‌های ایجاد شده در این باره پاسخ گوید.

حجت‌الاسلام عباس جعفری، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی ‌اهل‌بیت(ع) در این باره به ایبنا می گوید: عنوان داشت: این پژوهش که به معرفی کامل تمام ابعاد شخصیتی، اعتقادی، تاریخی و سیاسی زندگی حضرت فاطمه(س) اختصاص دارد، درصدد است با معرفی کامل این بانوی بزرگوار، به تمامی شبهاتی که از سوی مخالفان اسلام به ویژه درباره شهادت حضرت(س) و انکار حمله به بیت حضرت زهرا(س)‌ مطرح شده‌اند،‌ پاسخ‌ دهد.

وی با اشاره به این که تاکنون در این حوزه کتاب‌های گوناگونی تالیف و منتشر شده‌اند، تصریح کرد: این کتاب با استناد به منابع محکم و ارزشمند و استفاده از کتاب‌های اهل سنت و ارایه اطلاعات جامع و فراگیری درباره این بانوی بزرگوار و شخصیت ایشان می‌خواهد معاندان و معتقدان به سایر اندیشه را با حقیقت این واقعه آشنا سازد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی ‌اهل‌بیت(ع) حضور در صحنه‌های سیاسی جامعه و ایده‌هایی که برای یک زن مسلمان مطرح می‌شود را از جمله مطالب این کتاب خواند و اظهار داشت: اکنون مراحل مقدماتی آغاز این پروژه از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران این مرکز آغاز شده و قرار است پس از تکمیل این مجموعه، این کتاب به سایر زبان‌هایی که در آن طوایف مختلف غیر شیعه علاقه‌مندند شخصیت حضرت فاطمه زهرا(ع) را بشناسند، نظیر زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، ترکی، اردو و ... ترجمه شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =