عواملی چون داشتن روابط جنسی غیرسالم، استفاده کردن از سرنگ‌های شراکتی و مراجعه به مراکز درمانی غیرمطمئن از جمله مواردی است که احتمال ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد.

ایسنا نوشت:

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که درمان ویروس ایدز در بیماران تازه مبتلا، می‌تواند از گسترش آن در داخل بدن فرد یا انتقال بیماری به سایرین جلوگیری به عمل بیاورد.

 دکتر «آنتونی فوسی» ـ رییس انستیتو ملی بیماری‌های واگیر و آلرژی آمریکا ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور، گفت: از سال 1996 میلادی تاکنون تعداد افرادی که به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند، بسیار کمتر از گذشته شده است؛ چرا که درمان‌هایی که برای افراد مبتلا صورت گرفت از گسترش ویروس جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هر ساله 55 هزار نفر در آمریکا به ویروس ایدز مبتلا می‌شوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که طی یک دهه گذشته این تعداد ثابت مانده‌ است؛ چرا که درمان‌های به موقع از گسترش ویروس و انتقال آن به دیگران جلوگیری کرده است.

این درحالی است که گزارش این انستیتو نشان می‌دهد: یک میلیون و 100 هزار نفر در این کشور به HIV مبتلا هستند، در حالی که 20 درصد از آن‌ها اصلا نمی‌دانند این ویروس را در بدن خود دارند.

گفتنی است، عواملی چون داشتن روابط جنسی غیرسالم، استفاده کردن از سرنگ‌های شراکتی و مراجعه به مراکز درمانی غیرمطمئن از جمله مواردی است که احتمال ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =