رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۵ مرکز ؛ گندم و کلزای تولیدی کشاورزان لرستان را خریداری می نمایند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه هماهنگی ستاد برداشت محصول غلات لرستان در سال ۹۷ که با حضور مدیران جهاد کشاورزی و غله شهرستان ها و همچنین مدیر تعاون روستایی است ان برگزار شد با اعلام این خبر گفت : هماهنگی بین اداره کل غله لرستان ٬ جهاد کشاورزی شهرستانها و تعاون روستایی لرستان انجام شده است و عوامل تشخیص و تطبیق ٬ نیروی انسانی ٬ امکانات و تجهیزات برای استقرار در این مراکز تعیین گردیده اند.

دکتر‌بازدار با اعلام اینکه در استان لرستان بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم و بیش از دو هزار هکتار کلزا کشت شده است افزود : برای این منظور تعداد ۴۵ مرکز در سطح استان کار خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد:پراکنش این مراکز در سطح استان به نسبت سطح زیر کشت و میزان گندم تولیدی خواهد بود به طوری که کشاورزان با طی کمترین مسافت و کمترین زمان ممکن محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید گندم و کلزا نمایند.

دکتر بازدار بیان داشت:به اندازه ۸۰۰ هزار تن ذخیره گندم ؛ سیلوی مکانیزه در استان وجود دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم هنوز توسط شورای اقتصاد اعلام نشده است افزود : گندم کشاورزان استان به صورت علی الحساب نرخ تضمینی سال گذشته خریداری و با اعلام نرخ خرید تضمینی در سال ۹۷ مابه التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =