تعداد افرادی که داروهای درمان بیماری ایدز را دریافت کرده‌اند سال گذشته نزدیک به یک چهارم افزایش پیدا کرده است. اما دانشمندان و محققان معتقدند برای آن که این درمان‌ها بهترین نتیجه را به همراه داشته باشند، بیماران باید سریع‌تر مصرف داروها را شروع کنند.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند نزدیک به 5.2 میلیون نفر تا انتهای سال 2009 تحت درمان ایدز قرار گرفتند و 1.2 میلیون نفر نیز به تازگی درمان ایدز را آغاز کرده‌اند.
این افزایش بالاترین میزان را در طول یک سال داشته است، اما با این حال کارشناسان معتقدند برنامه‌های درمانی باید به شکلی باشند تا بیماران قبل از آن که مراحل بیماری در آن‌ها پیشرفت زیادی پیدا کند موفق به دریافت دارو شوند.
گاتفرید هیرنشال مدیر بخش اچ.آی.وی و ایدز سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: شروع زودهنگام درمان شانس موفقیت و زندگی طولانی‌تر را در افراد مبتلا بیش‌تر می‌کند.
در حال حاضر تخمین زده می‌شود 33.4 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا شده باشند. سازمان ملل اعلام کرده است که 15 میلیون فرد مبتلا به ایدز نیاز به دارو دارند و به این ترتیب با توجه به کارهای انجام شده تا کنون می‌توان گفت فقط یک سوم از مبتلایان در حال حاضر به درمان‌ها دسترسی دارند.
تخیمن زده می‌شود هزینه درمان ایدز در سال 2010 نزدیک به 9 میلیارد دلار باشد.
سازمان بهداشت جهانی معتقد است تعداد مرگ و میرها بر اثر بیماری ایدز و عفونت‌های ریوی در صورتی که درمان‌ها زودتر آغاز شود می‌تواند تا 90 درصد کاهش پیدا کند.
رویترز، 19 جولای

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =